03 مهر 1403
2

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما مکلف هستیم در آموزش و پرورش فرهنگ ایثار و شهادت را بسط و نشر دهیم. یکی از سیاست‌های مهم ما توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مکلف به توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی در همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مقام و جایگاه شهدا در نزد خداوند متعال و با گرامیداشت مقام شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم خاصه سردار سلیمانی گفت: یقیناً این گونه مجالس که با یاد شهدا برگزار می‌شود؛ مورد توجه و عنایت آنان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی افراد ارزشمند و انقلابی و منابع و سرمایه‌های کشور را از دست دادیم؛ گفت: با این حال یکی از نعمت‌هایی که خداوند به ما ارزانی داشته است، نعمت جنگ تحمیلی بود. اگر جنگ تحمیلی نبود امروز این استقلال کشور، استقرار نظام اسلامی و این استمرار نعمت نظام الهی را نداشتیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جنگ تحمیلی همه چیز برایمان داشت؛ گفت: تمامی مؤلفه‌های ارزشمند ملی و دینی در جنگ تحمیلی ما وجود داشت و اگر امروز به جنگ می‌پردازیم و دفاع مقدس را گرامی می‌داریم به دلیل این است که بهترین و چکیده رزش‌های دینی و ملی ما در آن تجمیع شده است.

ما مکلف هستیم در آموزش و پرورش فرهنگ ایثار و شهادت را بسط و نشر دهیم. یکی از سیاست‌های مهم ما توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

کاظمی با بیان اینکه بزرگترین مزیت رقابتی نظام جمهوری اسلامی در مواجهه با دنیای استکبار فرهنگ ایثار و شهادت است؛ افزود: تمام مؤلفه‌های قدرت ما در حوزه‌های مختلف کشور در سایه همین یک مؤلفه حاصل شده و به دست آمده است لذا دشمن تمام تلاش خود را می‌کند تا این فرهنگ جهاد ایثار و شهادت را از ما بگیرد.

وی با بیان اینکه برای آموزش و پرورش جنگ و خاطرات آن بسیار ارزشمند است؛ گفت: خاطرات هر یک از رزمندگان بسیار ارزشمندتر از ده‌ها صحبت مسئولین در مورد دفاع مقدس است. ما مکلف هستیم در آموزش و پرورش فرهنگ ایثار و شهادت را بسط و نشر دهیم.

کاظمی یکی از سیاست‌های مهم وزارت آموزش و پرورش را توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: این وظیفه را هم با استفاده از همه ظرفیت‌های خود اعم از کتاب درسی، برنامه‌های فوق برنامه و اردوهای راهیان نور بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران و حضور در مزار شهدا پیگیری خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: ما باید خاطره گویی خاطره خوانی کتابخوانی در حوزه دفاع مقدس را به دل مدرسه ببریم. خوشبختانه بسیج دانش آموزی پرچمدار این عرصه بوده و ۴۰ هزار مراسم یادواره شهید در مدارس برگزار نموده است.

منبع:

https://hirna.ir