03 مهر 1403
2

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در نیویورک به سر می‌برد بیان داشت که با وزیر امور خارجه ایران دیدار می‌کند زیرا معتقد است که باید خطوط ارتباطی با ایران را باز نگه داشته شود.

بورل: باید خطوط ارتباطی با ایران را باز نگه داریم
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست غیر رسمی وزیران امور خارجه این اتحادیه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا دیداری با عراقچی، وزیر امور خارجه ایران صورت خواهد گرفت، گفت: بله، قرار است با همتای ایرانی خود (عباس عراقچی) دیداری داشته باشم. من همیشه با وزیر خارجه ایران ملاقات می‌کنم.

وی افزود: متأسفانه، آخرین وزیر (شهید امیرعبداللهیان) همان طور که می‌دانید در یک سانحه هلیکوپتر کشته شد. من وزیر جدید را می‌شناسم زیرا در گذشته با او کار کرده‌ام.

بورل همچنین اشاره کرد: ما در مورد همه چیز، به ویژه توافق هسته‌ای و حمایت از روسیه بحث خواهیم کرد. ما باید خطوط ارتباطی با ایران را باز نگه داریم.

مسئوبل سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین اظهار داشت: رئیس جمهور جدید ایران با رئیس شورای اتحادیه اروپا دیدار کرد. طبیعی است ما باید خطوط ارتباطی با ایران را ادامه دهیم. به همین دلیل است که مدیر سیاسی من ( انریکه مورا) در مراسم تحلیف در ایران شرکت کرد. ما به گفتگو با ایران ادامه خواهیم داد، حتی برای اینکه به آن‌ها بگوییم چه اشتباهی انجام می‌شود.

گروسی: برقراری ارتباط مجدد با عراقچی مهم است
عراقچی: پیغام آمریکایی‌ها در خصوص تحولات لبنان پذیرفته نیست

انتهای پیام/

منبع:

https://hirna.ir