03 مهر 1403
6

وزارت دادگستری آمریکا در نظر دارد مظنون تیراندازی در اطراف باشگاه گلف ترامپ در فلوریدا را به تلاش برای ترور نامزد جمهوری خواهان متهم کند.

طرح اتهام تلاش برای ترور علیه مظنون تیراندازی به ترامپ
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک دادستان آمریکایی اعلام کرد وزارت دادگستری آمریکا در نظر دارد مظنون تیراندازی در اطراف باشگاه گلف ترامپ در فلوریدا را به تلاش برای ترور نامزد جمهوری خواهان متهم کند تا در صورت اثبات، به حبس ابد محکوم شود.

بر این اساس، قاضی مک کابی حکم داده که رایان روث 58 ساله که مظنون این حادثه است بدون قید وثیقه در انتظار محاکمه به دو اتهام مربوط به حمل سلاح در زندان بماند. وی اظهار کرد دادستان ها تلاش های روث برای نشستن در کمین ترامپ در یک مدت زمان طولانی را «تلاشی آشکار برای ترور او» دانسته اند.

دادستان مارک دیسپوتو در این باره گفت: وزارت دادگستری از قاضی خواهد خواست تا اتهام جدی تر تلاش برای ترور دونالد ترامپ را علیه روث مطرح کند.

دادستان ها افزودند: روث ماه ها قبل، نامه ای را نوشته که در آن به تلاش برای ترور دونالد ترامپ و تعیین جایزه 150 هزار دلاری برای این کار، اشاره کرده است.

دیسپوتو خاطرنشان کرد روث همچنین آشیانه تک تیرانداز را در نزدیکی سوراخ ششم زمین گلف ترامپ در پالم بیچ فلوریدا جاسازی و نصب کرده تا ترامپ را بکشد اما پس از شناسایی و تیراندازی از سوی سرویس مخفی، از این کار جلوگیری شد.

وی با توجه به موقعیت روث تصریح کرد این یک تیراندازی آسان بود. قرار بود ترامپ 15 دقیقه بعد به آنجا برسد.

همچنین مدارک ارائه شده توسط دادستان ها نشان می دهد که روث قصد کمک به کشورهای اوکراین و تایوان را داشته است.     

براساس دادخواست مطرح شده از سوی دادستان ها، مظنون در نامه ای نوشته: این اقدام تلاشی برای ترور دونالد ترامپ بود اما با شکست مواجه شد. من به هر کس که بتواند این کار را انجام دهد 150 هزار دلار پاداش می دهم.    

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان عصر یکشنبه 15 سپتامبر، پس از دو ماه بار دیگر هدف سوء قصدی نافرجام قرار گرفت.

این سوءقصد در پی تیراندازی در اطراف باشگاه گلف دونالد ترامپ در فلوریدا صورت گرفت و پلیس فدرال آمریکا می‌گوید رئیس جمهوری سابق ایالات متحده هدف آن بوده است.

به گفته مقامات محلی، فرد مظنون به انجام این سوءقصد که ماموران سرویس مخفی ایالات متحده حین حفاظت از دونالد ترامپ به سوی او شلیک کردند، بازداشت شده است. فردی که به ظاهر قصد انجام سوءقصد علیه نامزد ریاست جمهوری آمریکا را داشته رایان وِسلی روث نام دارد.

پست‌های رایان وِسلی روث در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که او از ترامپ خشمگین بوده و حمایت خود را از جو بایدن، رئیس‌جمهوری و کامالا هریس، معاونش اعلام کرده است.

دونالد ترامپ پس از تیراندازی عصر یکشنبه در ایمیلی خطاب به حامیانش نوشت: «در نزدیکی من تیراندازی شد، اما قبل از اینکه به شایعات بیشتری دامن زده شود، می‌خواستم شما را زودتر مطلع کنم که صحیح و سالم هستم

ترامپ در گفتگو با شبکه فاکس نیوز با اشاره به فرد ضارب گفت: او به لفاظی‌های بایدن و هریس باور داشت و مطابق با آن عمل کرد.

وی در ادامه افزود: لفاظی‌های آنها منجر به تیراندازی به من شد. درحالیکه من تنها کسی هستم که کشور را نجات می‌دهد و آنها کسانی هستند که کشور را از داخل و خارج نابود می‌کنند.

اشاره ترامپ به اظهارات گذشته هریس و بایدن مبنی بر این بود که ترامپ یک «تهدید برای دموکراسی» است و آنها عامل وحدت برای آمریکایی‌ها هستند.

ترامپ در اینباره بیان کرد: آنها دقیقا برعکس هستند. اینها افرادی هستند که می‌خواهند کشور را نابود کنند. به این می‌گویند دشمن از درون. آنها تهدید واقعی هستند.

رئیس جمهور سابق آمریکا پس از این حادثه خاطرنشان کرد سرویس مخفی آمریکا در برخورد با تلاش برای سوء قصد عالی عمل کرد.

ترامپ در روز 13 جولای در باتلر پنسیلوانیا نیز برای نخستین بار هدف تروری نافرجام قرار گرفت. حمله ای که منجر به زخمی شدن ترامپ از ناحیه گوش راست و کشته شدن یکی از افراد حاضر در گردهمایی شد. و در نهایت رئیس سرویس مخفی آمریکا با اذعان به قصور خود، از سمتش کناره گیری کرد.

همچنین، پس از اقدام دوباره برای ترور دونالد ترامپ در 15 سپتامبر در پالم بیچ فلوریدا، فشارها بر سرویس مخفی آمریکا برای تامین امنیت مقامات فعلی و سابق این کشور افزایش یافته است.

اسناد دولتی نشان می دهد در حالی که رقابت های انتخاباتی 2024، وارد مرحله پایانی خود شده است، سرویس مخفی آمریکا با 400 نیرو کمتر از آنچه که کنگره تایید کرده، فعالیت می کند.

افزایش فشارها بر سرویس مخفی آمریکا پس از اقدام به ترور ترامپ

انتهای پیام/

منبع:

https://hirna.ir