03 مهر 1403
2

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد دونالد ترامپ در ایالت‌های آریزونا، جورجیا و کارولینای شمالی در مقابل کامالا هریس پیشتاز است.

پیشتازی ترامپ در نظرسنجی‌های ۳ ایالت کلیدی
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی های جدید که توسط نشریه نیویورک تایمز و کالج سیه نا انجام شده، نشان می دهد که دونالد ترامپ در بین رای دهندگان احتمالی در ایالت های رقابتی آریزونا، جورجیا و کارولینای شمالی از کامالا هریس پیشی گرفته است.

بر این اساس، ترامپ هفته گذشته در آریزونا با 50 درصد در مقابل 45 درصد، و در جورجیا با 49 درصد در مقابل 45 درصد و در کارولینای شمالی با 49 درصد در مقابل 47 درصد نسبت به هریس پیشی گرفته است. این نظرسنجی همانند نظرسنجی های دیگر رقابت نزدیک و شانه به شانه دو رقیب را نشان می دهد.

این سه ایالت جزو 7 ایالت کلیدی در آمریکا هستند که نقشی تعیین کننده در انتخابات ریاست جمهوری 2024 دارند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر(15 آبان) برگزار می شود در حالی که نتایج نظرسنجی شبکه ان بی سی نشان می دهد که کامالا هریس نامزد دموکرات ها با 5 درصد اختلاف در مقابل رقیب جمهوری خواهش دونالد ترامپ پیشتاز است.

در همین حال نتایج نظرسنجی دیگری که توسط شبکه سی بی اس انجام شده حاکی از آن است که هریس با 52 درصد در مقابل ترامپ با 48 درصد در بین رای دهندگان احتمالی پیشتاز است. حاشیه خطای این نظرسنجی 2 درصد است.

همچنین آخرین نظرسنجی شبکه خبری سی‌ان‌ان حاکی از این است که کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها 50 درصد آرا و دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه 47 درصد آرا را در انتخابات ریاست جمهوری کسب می‌کنند.

علاوه بر این، نتایج نظرسنجی‌های قبل که به طور مشترک توسط یاهو و موسسه یوگاو پس از مناظره انتخاباتی بین ترامپ و هریس انجام شده، نشان می‌دهد که هریس با 5 درصد اختلاف نسبت به ترامپ در بین رای دهندگان ثبت نام کرده پیشتاز است.

براساس نتایج این نظرسنجی که پس از مناظره 10 سپتامبر انجام شده، هریس با 50 درصد در مقابل ترامپ با 45 درصد در بین رای دهندگان ثبت نام کرده پیشتاز است.

همچنین هریس با 48 درصد در مقابل 44 درصد با یک حاشیه خطای مشابه در صورت ورود حزب سوم به انتخابات و با 49 درصد در مقابل 45 درصد در بین رای دهندگان احتمالی نیز پیشتاز است. تمام این نظرسنجی ها نشان می دهد که رقابت بین این رقیب شانه به شانه پیش می رود.    

در حالی که نتایج نظرسنجی های ملی سیگنال های مهمی را درباره دیدگاه رای دهندگان نشان می دهد، اما نتایج مجمع گزینندگان در هر ایالت، فرد پیروز را تعیین خواهد کرد و نتایج انتخابات در ایالت های چرخشی نیز بسیار تعیین کننده است.

در همین حال در برنامه‌ای تلویزیونی از ترامپ پرسیده شد که آیا در صورت شکست در این انتخابات، در سال 2028 دوباره نامزد می‌شود یا خیر؟ که وی پاسخ داد: «نه، شرکت نمی‌کنم. اصلا این کار را نمی‌کنم.»

ترامپ: زلنسکی خواهان پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات است
کمیته ملی دموکرات‌ها ترامپ را «بزدل» خواند
ترامپ: این انتخابات را ببازم، دور بعد شرکت نخواهم کرد

انتهای پیام/

منبع:

https://hirna.ir