03 مهر 1403
2

سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از اجرای طرح ابتکاری خانه نماز در مدارس استان همزمان با سال تحصیلی جدید خبر داد.

طرح ابتکاری خانه نماز کشور در مدارس استان سمنان اجرایی شد

سید جمال وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از اجرای طرح ابتکاری خانه نماز در استان سمنان برای نخستین بار در کشور خبر داد و ابراز کرد: همزمان با روز اول مهر مراسم رونمایی نخستین طرح ابتکاری خانه نماز کشور در استان سمنان انجام شد.

وی با بیان اینکه اقامه حداکثری نماز جماعت در مدارس از جمله تأکیدات ما در آموزش و پرورش استان سمنان است و طبیعتاً این طرح هم در همین قالب تدوین شده است، افزود: اقامه نماز جماعت ظهر و عصر توسط ائمه جمعه استان را در روز اول مهرماه شاهد بودیم که بازتاب خوبی نیز بین دانش آموزان داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان درباره ابعاد طرح ابتکاری خانه نماز، گفت: با این طرح ابتکاری به دنبال تقویت ساحت تربیتی و اعتقادی و به خصوص عبادی و اخلاقی دانش آموزان به واسطه نماز هستیم.

وزیری با بیان اینکه این طرح توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز را دنبال می‌کند، بیان کرد: به دنبال تقویت ایمان و ارزش‌های دینی در بین دانش آموزان استان سمنان هستیم.

وی با بیان اینکه این طرح در قالب اردوی علمی و تفریحی نسبت به ایجاد مکانی متمرکز برای پاسخگویی به پرسش‌های متداول دانش‌آموزان، اولیا و معلمان پیرامون نماز تدوین شده است، گفت: دانش آموزان در این طرح از احکام و شبهات مرتبط با نماز آگاه می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: این طرح به نوعی می کوشد تا به زبان ساده اهمیت نماز را در بین دانش آموزان تبیین کند و در فضایی تفریحی و علمی نیز این اقدام صورت گیرد تا دانش آموزان رغبت بیشتری داشته باشند.

منبع:

https://hirna.ir