03 مهر 1403
4

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: برای همدردی و اعلام همبستگی با مردم لبنان و حزب الله و مقاومت و بر اساس نظر مراجع عظام تقلید و شورای عالی حوزه های علمیه، حوزه قم و حوزه های علمیه فردا چهارشنبه تعطیل اعلام می شود.

حوزه‌های علمیه سراسر کشور تعطیل شد/ علت چیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور با محکومیت جنایت جنون آمیز و ذلیلانه و حملات گسترده موشکی رژیم منحوس و تروریست صهیونسیتی در لبنان، از عموم دولت‌های اسلامی و علمای اسلام خواست برای محو کامل غده سرطانی صهیونیستی با محور مقاومت همکاری و تلاش کنند.

بنابر روایت تسنیم، متن پیام مدیر حوزه های علمیه بدین شرح است:

إِنَّ اللهَ‌ اشْتَری مِنَ الْمُؤْمِنینَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقاتِلُونَ فی سَبیلِ اللهِ ‌ فَیَقْتُلُونَ وَ یُقْتَلُونَ وَعْداً عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْراةِ وَ الْإِنْجیلِ وَ الْقُرْآنِ وَ مَنْ أَوْفی بِعَهْدِهِ مِنَ اللهِ ‌ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذی بایَعْتُمْ بِهِ وَ ذلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظیمُ (توبه /۱۱۱)

جنایت جنون آمیز و ذلیلانه و حملات گسترده موشکی رژیم منحوس و تروریست صهیونسیتی در لبنان عزیز که موجب شهادت و مجروحیت جمع کثیری از مردم بی دفاع گردید در ادامه یک سال قتل، خونخواری و ویرانی در غزه مظلوم مقتدر موج انزجار و خشم ایمانی را در جای جای دنیای اسلام و در بین همه آزادگان عالم به همراه داشته است.

در این میان شهادت برخی از فرماندهان پر افتخار و رزمندگان حزب الله و فضلا و اساتید حوزه های علمیه لبنان بر درد و تاسف این مصیبت بزرگ افزوده است.

این فاجعه دردناک را به محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب اسلامی ،مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه قم و نجف و خصوصاً عموم مردم و حوزه های علمیه لبنان و حزب الله قهرمان و غیور و دبیر کل محبوب آن علامه مجاهد سید حسن نصرالله تسلیت عرض می نمایم.

رژیم کودک کش صهیونیسم ، هر زمان در میدان از رزمندگان و نیروهای مقاومت شکست می‌خورد با به خاک و خون کشیدن مردم بی‌دفاع، عقده گشایی می‌کند که نشان از زبونی و پستی این رژیم نامشروع دارد. بار دیگر همه جهانیان با همه وجود فهمیدند که این رژیم جنایتکار به هیچ یک از موازین انسانی، دینی، شرعی و بین المللی پایبند نبوده و جز قتل و غارت ، ظلم و تعدی، بی اخلاقی، رذالت و خون خواری، راه دیگری را نمی شناسد و تنها راه مقابله با آن مقابله و جهاد و مقاومت تا نابودی کامل آن و رهایی بخشی همه بشریت از این جرثومه فساد است .

مبنا و مسلک حوزه های علمیه در این مسیر الهی، آیات شریف قرآن و سیره پیامبر مکرم اسلام و اهل بیت مطهر علیهم السلام، آموزه های امامین انقلاب و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم است که همان صراط عزت، حکمت و مقاومت و شهادت و حفظ کیان اسلامی و انسانی است.

حوزه علمیه قم ضمن تقدیر و لبیک گویی به ندای حکیمانه و عزت مندانه مراجع عظام تقلید و حضرت آیت الله العظمی سیستانی دام ظله الشریف در دفاع از مردم و مقاومت لبنان و فلسطین، حمایت همه جانبه خود را از ملت عزیز لبنان و مقاومت اسلامی سرافراز حزب الله و ملت فلسطین و غزه مقاوم و همه جبهه مقاومت اعلام می دارد و همه سیاست مداران و علما و نخبگان دنیای اسلام و آزادگان جهان را به مقابله با رژیم صهیونسیتی، تحریم سیاسی ،اقتصادی ، فرهنگی آن و دفاع از انسانیت و عدالت فرا می خواند.

از عموم دولت‌های اسلامی و علمای اسلام انتظار می‌رود در این ایام منسوب به نبی مکرم اسلام و وحدت اسلامی، ضمن ایفای نقش جدی‌تر در امت سازی اسلامی، برای محو کامل غده سرطانی صهیونیستی با محور مقاومت همکاری و تلاش نمایند .

بدون تردید هرگونه سستی در این زمینه خشم خداوند و مردم مسلمان را در سراسر جهان در پی خواهد داشت و آثار آن دامان حکام این کشورها را خواهد گرفت.

أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ ( حج ،۳۹)

ضمنا برای همدردی و اعلام همبستگی با مردم شریف لبنان و حزب الله سرافراز و مقاومت و بر اساس نظر مراجع عظام تقلید و شورای عالی حوزه های علمیه، حوزه قم و حوزه های علمیه فردا چهارشنبه تعطیل اعلام می شود.

۲۷۲۱۸


https://hirna.ir