03 مهر 1403
4

مهاجرانی گفت: پزشکیان، رئیس جمهور محترم و هیات همراه در سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دورانی که یک نسل کشی تمام عیار در غزه و توأم با رفتارهای منزجرکننده و دیوانه‌وار یک رژیم نژادپرست و تداوم این حملات در لبنان، ملت‌های منطقه را در آستانه تهدید و جنگ قرار داده، حامل پیام صلح پایدار و منصفانه برای همه ملت هاست

خبرهای خوش سخنگوی دولت برای مردم /بازگشت دانشجویان محروم از تحصیل به دانشگاه با پیگیری رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت در اولین نشست خبری خود با اهالی رسانه، گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران با ابراز تأسف عمیق از حادثه دلخراش معدن طبس، این ضایعه دردناک را به خانواده‌های داغدیده، جامعه کارگری و تمامی ملت شریف ایران تسلیت می‌گوید. این فاجعه نه تنها قلب خانواده‌های جان‌باختگان را جریحه‌دار کرد، بلکه بار دیگر ضرورت بازنگری و اصلاح قوانین و رویه‌های مرتبط با ایمنی محیط کار را نمایان ساخت. از این رو دولت با جدیت برای بهبود شرایط کاری و افزایش ضوابط ایمنی تلاش می‌کند تا از تکرار چنین حوادث ناگواری جلوگیری شود. همچنین در پی دستور وزیر کار، مقرر شده که کمیته‌ای تخصصی به منظور بررسی استانداردهای ایمنی معادن در ایران و بازنگری موارد غیرکارآمد تشکیل شود. 

وی افزود: هم چنین آغاز سال تحصیلی جدید مدارس و دانشگاه ها را به دانش آموزان و دانشجویان عزیز تبریک می‌گویم و قرین شدن آن را با هفته وحدت به فال نیک می گیریم . 

مهاجرانی در خصوص سفر رئیس جمهوری به نیویورک گفت: دکتر پزشکیان، رئیس جمهور محترم و هیات همراه در سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دورانی که یک نسل کشی تمام عیار در غزه و توأم با رفتارهای منزجرکننده و دیوانه‌وار یک رژیم نژادپرست و تداوم این حملات در لبنان، ملت‌های منطقه را در آستانه تهدید و جنگ قرار داده، حامل پیام صلح پایدار و منصفانه برای همه ملت هاست.در این سفر رئیس جمهور در سخنرانی اصلی و دیدارهای جانبی تلاش خواهد کرد که نماینده ‌ای درخور برای بازتاب شأن، جایگاه و دیدگاه مردم کشورمان در مخالفت با خشونت، نارواداری، جنگ‌طلبی، زورگویی و زیاده‌خواهی باشد و در همان حال، اشتیاق بی‌پایان مردم عزیزمان برای بهره‌مندی از یک زندگی زیبنده، مترقی و همکاری‌جویانه را به ملت‌های دنیا یادآوری کند. این سفر نه تنها از جهت مقارن شدن با آغاز دولت جدید و لزوم رساندن پیام روشن مردم ما به جهان بلکه به دلیل تقارن زمانی با بی‌ثباتی‌های بین‌المللی اهمیت دارد.

او افزود: برای دکتر پزشکیان وفاق ملی سکوی پرتابی برای ترویج وحدت و همدلی میان ملت‌های مسلمان و همسایه در منطقه و فراسوی آن است و آغازی است برای صلح و همکاری به جای جنگ و عداوت. در این سفر برای رئیس جمهور، سیاست خارجی امتداد سیاست داخلی است و باید گویای انتخاب ها و گرایش های مردم کشورمان باشد.  
 
سخنگوی دولت تصریح کرد: در کنار این خبرهای تلخ، این هفته خبرهای خوبی را نیز با خود به همراه داشت. از انتصاب اولین استاندار اهل تسنن  که به بدنه دولت اضافه شد تا انتصاب بانوان شایسته در مناصب اداری که امیدواریم شاهد حضور بیشتر و پررنگ آنان در ادامه فعالیت دولت چهاردهم باشیم.

وی افزود: خبر خوب دیگر موافقت مقام معظم رهبری با عفو ؛ تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان دادگاه های عمومی و انقلاب بود که جا دارد از این اقدام در آغاز هفته وحدت که در راستای افزایش وفاق ملی است تشکر و قدردانی کنیم. 

او ادامه داد: بازگشت دانشجویان محروم از تحصیل به دانشگاه‌ها و مختومه کردن پرونده‌ برخی محکومیت‌ها که با پیگیری رئیس محترم جمهور و همراهی دستگاه محترم قضایی هم از دیگر اخبار خوبی بود که جا دارد از رییس محترم این قوه به جهت حرکت در راستای وفاق ملی تشکر و قدردانی کنیم. 

۲۷۲۱۸


https://hirna.ir