03 مهر 1403
7

نخست‌وزیر ارمنستان در نشست "اجلاس آینده" سازمان ملل در نیویورک اظهار داشت: بیشتر بر فرصت‌ها تمرکز خواهد کرد تا متهم‌سازی کشورهای همسایه و این امکان را به او می‌دهد که در مورد تفکر مثبت و فرصت‌ها صحبت کند.

پاشینیان: بر فرصت‌ها تمرکز خواهم کرد تا سرزنش کشورهای همسایه
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در نشست "اجلاس آینده" سازمان ملل در نیویورک که امروز سه شنبه انجام گرفت، اظهار داشت: مهم‌ترین کاری که می‌توانیم برای آینده انجام دهیم، شکل‌دهی به گفتمان مثبت و تمرکز بر ایجاد بسترهای این گفتمان، چه در حال حاضر وجود داشته باشد و چه نه، است.

وی یکی از دلایل بحران‌های جهانی امروز را این دانست که «پلتفرم‌های بین‌المللی به مدت طولانی به مکانی برای متهم‌سازی‌های متقابل، تهدیدها و اعلام بحران‌ها تبدیل شده‌اند.»

پاشینیان با بیان اینکه به یاد ندارد گفتمان مثبتی در پلتفرم‌های بین‌المللی وجود داشته باشد، افزود: دلایل عینی برای این امر وجود دارد؛ مواد لازم برای گفتمان مثبت بسیار کم است. شاید به این دلیل است که در گذشته، گفتمان مثبت به اندازه کافی وجود نداشته یا اصلاً وجود نداشته است.

وی ادامه داد: ما معمولاً به سازمان ملل می‌آییم تا اعلام کنیم که اوضاع چقدر بد است، زیرا شواهدی که این موضوع را تأیید می‌کنند، بسیار زیاد و در هر جا موجود هستند. در حالی که تلاش باید برای دیدن پیش‌زمینه‌های یک آینده خوب و فکر کردن به آن‌ها باشد، زیرا آنچه در واقعیت اتفاق می‌افتد، ابتدا در ذهن ما رخ می‌دهد.

نخست‌وزیر ارمنستان همچنین به این نکته اشاره کرد که شعار «آینده وجود دارد» که حزب او در انتخابات پارلمانی اتخاذ کرده است، در شرایطی انتخاب شده که به نظر می‌رسید هیچ امیدی برای خوشبینی در کشور و منطقه وجود ندارد و اکنون این وضعیت در سطح جهانی نیز برقرار است.

او گفت: این عقیده را در اجلاس آینده بیان می‌کنم که «آینده وجود دارد و من می‌خواهم سهم خود را در آن داشته باشم».

پاشینیان افزود که در سخنرانی خود در امسال، بیشتر بر فرصت‌ها تمرکز خواهد کرد تا متهم‌سازی کشورهای همسایه و این امکان را به او می‌دهد که در مورد تفکر مثبت و فرصت‌ها صحبت کند.

او در پایان اعلام کرد: باید از واژه‌های مثبت شروع کنیم و شعار «آینده وجود دارد» را به عنوان یک تئوری مطرح کنیم و برای اثبات آن کار کنیم. بیایید این کار را انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع:

https://hirna.ir