03 مهر 1403
2

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه شرط حیات موزه‌ها به تبادل آثار آن است، گفت: اثر خوب و هنرمند خوب زیاد داریم و باید آثار اکران شود و مردم آن را ببینند.

ماجرای اکران و فروش آثار هنری موزه امام علی

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد باقری‌، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در جلسه دویست و شصت و پنجم شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای فروش برخی از آثار هنری در شورای شهر تهران اظهار داشت: در سنوات قبل آثار انبار شده و مستند سازی نشده بود لذا معلوم نبود چند اثر با چه کیفیتی داریم و کوتاهی بوده و باید جبران شود.

وی با اشاره به اینکه همه آثار در یک گنجینه یا انبار اعم از هنری و موزه‌ای ذخیره بود، گفت: برخی آثار هنری با شاخص‌های تخصصی عنوان اثر موزه‌ای می‌گیرد یا قدمت دارد یا هنرمند خاصی است و اثر موزه‌ای در موزه نگه داری می‌شود ولی اثر هنری نه، همه ما در منازل آثار هنری داریم.

وی بیان داشت: آثار موزه‌ای سند سیاستی دارد، سال‌ها بود موزه‌های تهران اکران آن انگشت شمار شده بود.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ادامه داد: موزه اثر فرهنگی آن در اکران است تا مردم ببینند و شرط حیات موزه به تبادل است اگر ۳۰ سال یک اثر در موزه باشد کسی نمی بیند و تبادل آثار در اوج فعالیت‌های هنری مرسوم بوده است و دست همه این افراد را می بوسم.

وی بیان داشت: آثار هنری ارزش گذاری هنری می‌شود. موزه هنرهای دینی امام علی هم روال دارد. اثر خوب و هنرمند خوب زیاد داریم باید اکران کرد و مردم ببینند و باید خلاءها را جبران کرد.

باقری گفت: شرکت و حضور بین المللی شهرداری در موضوع موزه‌ای قانونی است و اجرا با توان افزایی و انعقاد تفاهم نامه صورت گرفته و همه قواعد و آئین نامه‌ها در باره آثار را رعایت کردیم مثل بیمه کردن آثار و حمل و… و ۳۰ اثر در نخستین رویداد جهانی ابتدای امسال در امارات با حضور آثار ۳۰۰ گالری جهان اکران شد و ۳ هزار هنرمند اثر آوردند.

وی بیان داشت: امروز در نگارخانه‌های حاکمیتی و خصوصی دنیا روال است که با قواعد و قانون و کار کارشناسی آثار فروخته شود. اثر نباید موزه‌ای باشد همچنین نباید فقط از یک هنرمند یک اثر باشد. مستندات همه مشخص است و قیمت گذاری صورت گرفت و دو اثر ایران خواهان داشت. که رسمی خرید صورت که همه چیز شفاف باشد.

خبر در حال تکمیل است

منبع:

https://hirna.ir