02 مهر 1403
5

BAE Systems استرالیا یک وسیله نقلیه پیکربندی شده قابل کنترل (CCV) مجهز به سیستم زرهی سبک تاکتیکی خودمختار (ATLAS) را معرفی کرده است؛ یک خودروی بدون سرنشین که برای پشتیبانی از عملیات نظامی و کاهش خطرات برای سربازان طراحی شده است.

خودروی خودران استرالیا برای میدان‌های نبرد!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ATLAS CCV یک وسیله نقلیه مدولار ۸×۸ است که می‌تواند به طور مستقل در محیط‌های داخل و خارج از جاده کار کند.

این خودروی زرهی برای انجام وظایفی که معمولاً سربازان را در معرض خطر قرار می‌دهد، طراحی شده است تا از دارایی‌های نظامی خدمه، مانند خودروهای جنگی، پیاده نظام و تانک‌های اصلی نبر محافظت شود.

این وسیله نقلیه دارای سیستم‌های رانندگی مستقل است که به آن امکان می‌دهد از موانع اجتناب کند، مسیرها را برنامه‌ریزی کند و در طول ماموریت تصمیمات تاکتیکی بگیرد. BAE Systems این خودرو را به عنوان یک پلتفرم مقرون‌به‌صرفه توصیف می‌کند که می‌تواند برای برآورده کردن نیازهای عملیاتی آینده ارتقا و تطبیق داده شود.

خودروی خودران استرالیا برای میدان‌های نبرد!/ عکس

این برجک مجهز به VANTAGE ATS است، یک سیستم برجک با کالیبر متوسط ​​که برای سکوهای بدون خدمه طراحی شده است. 

این وسیله نقلیه همچنین برای سهولت حمل و نقل طراحی شده است و در یک محفظه استاندارد ۲۰ فوتی برای استقرار سریع در محیط‌های مختلف قرار می‌گیرد. BAE Systems خاطرنشان می‌کند که این وسیله نقلیه می‌تواند در نقش‌های پشتیبانی لجستیکی، علاوه بر عملکردهای جنگی و شناسایی نیز خدمت کند.

BAE Systems می‌گوید که ATLAS CCV را با همکاری شرکای صنعتی از جمله Supacat، Valhalla Turrets و Marand توسعه داده‌اند و از تخصص در فناوری‌های خودران و خودروهای زرهی استفاده می‌کنند.

منبع: ukdefencejournal

۲۲۷۲۲۷


https://hirna.ir