02 مهر 1403
3

فرستاده ویژه دولت چین در امور خاورمیانه با مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی دیدار کرد.   

فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه با «خاجی» دیدار و گفت‌وگو کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، ژای جون، فرستاده ویژه دولت چین در امور خاورمیانه که در رأس هیأتی به تهران سفر کرده است، امروز دوشنبه با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی دیدار کرد.

طرفین در این ملاقات، در رابطه با تحولات منطقه، بویژه جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم غزه و آخرین تحولات مربوط به سوریه و یمن به بحث و گفتگو پرداختند.

خاجی در این دیدار، حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و کشتار ده‌ها هزار غیر نظامی را ناشی از حمایت همه جانبه آمریکا و برخی کشورهای غربی دانسته و ضمن دعوت از جامعه جهانی جهت جلوگیری از تداوم این نسل کشی در فلسطین اظهار داشت، رژیم صهیونیستی در سایه سکوت مجامع بین‌المللی، حملات و تجاوزات نظامی خود را به سوریه و لبنان نیز گسترش داده است.

مشاور ارشد وزیر خارجه کشورمان همچنین با اشاره به وخامت وضعیت اقتصادی و انسانی سوریه، خواستار مشارکت فعال جامعه جهانی و چین در سوریه بویژه در پیشبرد اهداف انسان دوستانه و بازسازی این کشور شد.

خاجی در رابطه با یمن، نسبت به تأثیر مخرب حملات غیرقانونی آمریکا و انگلیس بر تلاش‌های صلح در این کشور هشدار داد و بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند مذاکرات صلح، حل بحران انسانی و گفتگوهای سیاسی یمنی-یمنی تاکید کرد.

آقای ژای جون نیز توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان و برقراری آتش بس را اولویت اصلی در منطقه غرب آسیا دانست و بر حق مشروع مردم فلسطین در تعیین سرنوشت خود تاکید کرد.

فرستاده ویژه دولت چین، در رابطه با سوریه نیز ضمن اشاره به روابط دوستانه پکن و دمشق، بر آمادگی دولت چین برای مشارکت مؤثر در حل بحران انسانی و سیاسی این کشور تاکید داشت.

ژای جون، بر لزوم اتخاذ رهیافتی مبتنی بر گفتگو و اعتمادسازی متقابل میان گروه‌های یمنی جهت پیشبرد اهداف صلح در یمن تاکید کرد.

منبع:

https://hirna.ir