02 مهر 1403
4

رضا درویش را می توان باثبات ترین مدیرعامل پرسپولیس در لیگ برتر قلمداد کرد.

رضا درویش و رکورد باثبات ترین مدیرعامل تاریخ باشگاه پرسپولیس در لیگ برتر

به گزارش خبرورزشی، روز قبل با اعلام اعضای جدید هیات مدیره، رضا درویش یک بار دیگر به عنوان مدیرعامل در پست خود برای دو سال دیگر ابقا شد تا از همین امروز بتوان او را باثبات ترین مدیر پرسپولیس در تاریخ رقابت های لیگ برتر تلقی کرد.

روز ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰ بود که رضا درویش به عنوان مجید صدری به عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب شد. آن هم در شرایطی که فضای هواداری در آن مقطع چندان به این انتخاب روی خوش نشان نداد. بلافاصله پس از حضور درویش، یحیی گل محمدی، سرمربی وقت پرسپولیس نیز از سمت خود یک بار دیگر استعفا داد تا در آن مقطع کمتر کسی شانسی برای حیات مدیریتی رضا درویش قائل شود. اما مدیرعامل سابق سایپا رفته رفته جای پای خود را به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس محکم کرد و اقدامات موثری را نیز برای این باشگاه انجام داد.

نظم مالی و مدیریتی پرسپولیس با حضور درویش

در این مدت اگرچه محبوبیت رضا درویش در میان هواداران کاملا سینوسی بوده و در مقاطعی از فصل هجمه های زیادی علیه او انجام گرفته اما بی تردید مرور نظرسنجی های هواداری و بی طرف کاملا نشان می دهد که درویش در مجموع جایگاه ویژه ای نزد هواداران پرسپولیس داشته و مقبولیت مناسبی پیدا کرده است.

موفقیت های پیاپی تیم پرسپولیس، حضور مقتدرانه در نقل و انتقالات چند سال اخیر، شرایط ویژه آکادمی پرسپولیس، وضعیت پایدار تلویزیون پرسپولیس و رسانه های باشگاه، نظم مالی باشگاه پرسپولیس با توجه به قراردادهای مناسب اسپانسری، پرداخت به موقع حق و حقوق بازیکنان و کادر فنی و سرپرستی و دیگر موارد ساختاری و مدیریتی باعث شده تا رضا درویش را بتوان یکی از مدیران عامل موفق باشگاه پرسپولیس طی چند دهه اخیر تلقی کرد. برای اثبات این ادعا کافی است شرایط پرسپولیس را از نظر نظم و انضباط مالی و مدیریتی، با باشگاه استقلال به عنوان رقیب دیرینه این باشگاه مقایسه کرد.

درویش در مجموع و تا به امروز مجموعا  ۲ سال و ۸ ماه روی صندلی مدیرعاملی پرسپولیس نشسته و در ۹۸۰ روزی که این سمت را در اختیار دارد پرسپولیس شرایط مناسبی را تجربه کرده است.  

رضا درویش و رکورد باثبات ترین مدیرعامل تاریخ باشگاه پرسپولیس در لیگ برتر

درویش باثبات ترین مدیرعامل لیگ برتری پرسپولیس

 نگاهی به آمار و ارقام و مدت زمان حضور نفراتی که روی صندلی مدیرعاملی پرسپولیس نشسته اند نشان می‌دهد از زمان شروع لیگ برتر، هیچ‌گاه در تاریخ سابقه نداشته که مدیری بیش از ۲.۵ سال روی صندلی مدیرعاملی این باشگاه دوام آورد و حالا دوره تاریخ سازی رضا درویش آغاز شده است. او با توجه به ابقای مدیرعاملی اش طی دو سال آینده می تواند ثابت کافی به مدیریت باشگاه پرسپولیس بدهد. عنصری که در سال های گذشته برای این باشگاه حکم کیمیا را داشت. اوج بی‌ثباتی در ساختار مدیریتی باشگاه پرسپولیس در دهه ۱۳۹۰ بود که در طول یک‌دهه بیش از ۱۳ نفر در کسوت مدیرعامل و یا سرپرست مدیرعاملی در این باشگاه فعالیت کردند و تجربه ۴ مدیرعامل در یک سال را هم تجربه کرده بود.

درویش به رکورد عابدینی می رسد؟

اما باثبات ترین مدیرعامل تاریخ این باشگاه کسی نیست جز امیر عابدینی که در تمام سال های دهه ۷۰ هدایت این باشگاه را برعهده داشت. او در سال ۱۳۷۲ و پس از عباس انصاری فرد مدیرعامل پرسپولیس شد و پس از ۸ سال مدیریت در سال ۱۳۸۰ این عنوان را به عباس انصاری فرد برگرداند و با توجه به حضور ۸ ساله او، عنوان باثبات ترین مدیر تاریخ پرسپولیس به او خواهد رسید.


https://hirna.ir