02 مهر 1403
7

سرپرست شرکت مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران از فروش ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ملک برای توسعه متروی تهران خبر داد.

فروش ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ملک برای توسعه متروی تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم نوروزیان با بیان اینکه بر اساس لایحه بودجه باید ۵۴۰ میلیارد تومان پروانه شهرسازی برای املاکی که متعلق به شهرداری و فضای پیرامون ایستگاه‌ها قرار دارند، اخذ کنیم، اظهار کرد: همچنین باید ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هم فروش ملک داشته باشیم که عوائد آن برای توسعه مترو استفاده شود که ما تا پایان سال این رقم را محقق می‌کنیم.

وی افزود: سال گذشته تکلیف ما در اخذ پروانه ۵۵۰ میلیارد تومان بود اما توانستیم ۸۸۰ میلیارد تومان پروانه اخذ کنیم.

سرپرست شرکت مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران همچنین تصریح کرد: شرکت مجتمع ایستگاهی مترو تکلیفی برای ساخت ندارد و تکلیف ما صرفاً در تعریف اراضی که قابلیت احداث دارند، اخذ پروانه و نهایتاً فروش آنهاست. ما در بحث ساخت و مشارکت تکلیف نداریم؛ مگر اینکه سازمان مشارکت و نهادهای دیگری ورود کنند.

وی با بیان اینکه ما در مجمع امسال پیشنهاد دادیم که بتوانیم در ساخت مجتمع‌های ایستگاهی هم ورود کنیم، خاطرنشان کرد: شرکت در ۱۸ سالی که راه‌اندازی شده در ساخت ایستگاه‌ها ورودی نداشته اما امیدواریم بتوانیم یک ایستگاه را به صورت پایلوت شروع کنیم و اگر بتوانیم مقدمات آن را فراهم کنیم، سال آینده ساخت را آغاز خواهیم کرد. فعلاً در حال مطالعه و شناسایی محدوده هستیم و چون برای اولین بار این اقدام انجام می‌شود، باید با حساسیت و دقت بالایی همراه باشد.

منبع:

https://hirna.ir