01 مهر 1403
3

ژاپن به دنبال حادثه در معدن زغال سنگ طبس در استان خراسان جنوبی که بیش از 50 فوتی بر جای گذاشت، مراتب تسلیت خود را با ایرانیان ابراز کرد.

ژاپن حادثه معدن طبس را تسلیت گفت
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، تسوکادا تاماکی سفیر ژاپن در ایران امروز یکشنبه در پیامی تاکید کرد: با نهایت تاثر و تأسف، خبر ناگوار جان باختن ومجروح شدن بسیاری از افراد در حادثه معدن زغال سنگ خراسان جنوبى را دریافت نمودم.

وی در این پیام که در حساب ایکس سفارت ژاپن منتشر شده، عنوان کرد: بدینوسیله، ضمن ابراز احترام عمیق نسبت به تمام افرادى که در جست وجو و نجات مشغول مستند، برای موفقیت ایشان دعا می نمایم.

تاماکی اضافه کرد: مراتب تسلیت صمیمانه خود را به دولت و ملت ایران و همچنین خانواده‌های قربانیان ابراز می‌دارم و برای بهبود هر چه سریع تر مجروحین دعا می نمایم.

درپی انفجار شب گذشته، شنبه‌شب، در معدن زغال‌سنگ طبس بیش از 50 کارگر این معدن جان باختند و تعداد مصدومان به 22 نفر رسیده است، این حادثه در پی انفجار گاز متان در 2 بلوک B و C معدن طبس، اتفاق افتاده است.

تکرار انفجارها ووعده‌‌ها/ آقای مسئول، حادثه بعدی کی رخ می‌دهد؟

در زمان حادثه انفجار 69 کارگر در بلوک C و B این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند که جسد 20 کارگر از بلوک B خارج شده است و تمام 30 کارگر محبوس در بلوک C جان باخته‌اند.

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به وقوع حادثه انفجار گاز متان در 2 بلوک B و C، گفته است: این معادن حدود 2 کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند، اما ازآنجایی که کارگاه‌ها برای تأمین نیرو و امکانات با یکدیگر ارتباط دارند خروجی گاز به هر 2 مسیر منتشر شده است.

وی ادامه داد: غلظت گاز بلوک C بسیار بالاست و تا بلوک B به‌طورکامل باز نشود امکان تخلیه گاز بلوک دیگر به‌دلیل غلظت بالا با مکنده‌ها نیست و اگر این کار انجام شود ممکن است گاز مکش پیدا کند و سلامت افرادی که در بلوک B هستند به خطر می‌افتد.

انتهای پیام/

منبع:

https://hirna.ir