01 مهر 1403
4

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کودکان یکی از مؤثرترین نقش‌ها را در آموزش مسائل محیط‌زیستی در خانواده ایفا می‌کنند و ما برای آموزش آنها باید برنامه منسجم داشته باشیم.

نقش مؤثر کودکان در آموزش‌های محیط‌زیستی در خانواده
- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شینا انصاری؛ معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم آیین نواختن زنگ بازگشایی مدارس در سال تحصیلی در مدرسه پروین اعتصامی شهر قدس اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در مورد حفظ محیط زیست به‌ویژه از پایه‌های ابتدایی و کودکان برای حفاظت محیط زیست در آینده بسیار مؤثر خواهد بود.

انصاری: محیط زیست ما در وضعیت مناسبی نیست

وی افزود: کودکان یکی از مؤثرترین نقش‌ها را در آموزش مسائل محیط‌زیستی در خانواده ایفا می‌کنند و ما برای آموزش آنها باید برنامه منسجم داشته باشیم.

انصاری گفت: ناترازی انرژی، تولید زباله، مصرف بی‌رویه آب و بسیاری از مسائل دیگر که ما با آن روبه‌رو هستیم با تغییر رفتار ما در مواجهه با این مسئله می‌تواند باعث بهبود وضعیت محیط زیست شود.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: دانش‌آموزان می‌توانند در نقش همیار و همراه محیط زیست اقدامات پایه‌ای را شروع کنند به همین دلیل ما تأکید داریم که لازم است مسائل آموزشی محیط‌زیستی از سنین پایین شروع شود و باید برای این امر علاقه ایجاد کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: خوشبختانه امروز شاهد این بودیم که کودکان در این مدرسه اطلاعات مناسبی در مورد زباله و کاهش مصرف آب دارند و این نکته مثبتی است که در یک سری از مدارس این آموزش‌ها را داریم اما نیازمند این هستیم که آموزش‌ها منسجم و مستمر باشد و برای تحقق این امر نیازمند این هستیم که مدارس سبز که مدیریت مبتنی با آموزش‌های محیط‌زیستی دارند توسعه پیدا کنند.

وی گفت: اگر احساس مسئولیت در نسلهای آتی در خصوص محیط زیست افزایش یابد شاهد کاهش تخریب‌ها و آلودگی‌ها در حوزه محیط زیست خواهیم بود.

انتهای پیام/+

منبع:

https://hirna.ir