01 مهر 1403
3

منابع آگاه خبر دادند وزارت بازرگانی آمریکا پیشنهاد ممنوعیت استفاده از نرم افزارها و سخت افزارهای ساخت چین در وسایل نقلیه خودران و هوشمند را مطرح خواهد کرد.

ممنوعیت نرم افزارهای چینی در وسایل نقلیه خودران در آمریکا
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دو منبع آگاه در گفتگو با رویترز خبر دادند وزارت بازرگانی آمریکا امروز پیشنهاد ممنوعیت استفاده از نرم افزارها و سخت افزارهای ساخت چین در وسایل نقلیه متصل به اینترنت و خودران در جاده های آمریکا را به دلیل نگرانی های امنیتی مطرح خواهد کرد.

براساس این گزارش، دولت بایدن نگرانی های جدی درباره مجموعه‌ای از داده های شرکت های چینی بر روی رانندگان و زیرساخت های آمریکایی و نیز سوء استفاده احتمالی خارجی از وسایل نقلیه متصل به اینترنت و سیستم های ناوبری دارد.

این دو منبع که خواستند نامشان فاش نشود اظهار کردند در این قانون پیشنهادی، واردات و فروش وسایل نقلیه از چین با نرم افزاها و سخت افزارهای سیستمی رانندگی خودکار و متصل ممنوع خواهد شد.

این اقدام، محدودیت های فعلی آمریکا بر روی خودروها، نرم افزارها و دیگر قطعات ساخت چین را به شدت افزایش خواهد داد. هفته گذشته دولت بایدن تعرفه های سنگینی را بر محصولات وارداتی از چین شامل افزایش تعرفه 100 درصدی بر خودروهای برقی و نیز افزایش های تعرفه ای جدید بر باتری های این خودروها و مواد معدنی مهم اعلام کرد.

در همین حال، جینا رایموندو وزیر بازرگانی آمریکا در ماه مه اظهار کرد خطر نرم افزارها و سخت افزارهای ساخت چین در وسایل نقلیه متصل به اینترنت بسیار حایز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد می توانید تصور کنید که فاجعه بارترین نتیجه به لحاظ نظری، این است که اگر شما میلیون ها خودرو در جاده ها داشته باشید و نرم افزار آنها از کار بیفتد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ماه فوریه دستوری را برای تحقیق در این باره صادر کرد که اگر خودروهای چینی وارداتی خطرات امنیتی ملی را به دلیل اتصال به اینترنت داشته باشند، نرم افزار یا سخت افزار آنها باید در تمام خودروهای در حال حرکت در جاده های آمریکا، ممنوع شود.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر نیز گفته بود سیاست های چین می تواند باعث غرق شدن بازار ما شده و خطراتی را برای امنیت ملی ما به همراه داشته باشد. من نمی توانم اجازه دهم که این اتفاق در مقابل چشمان من بیفتد.

این منابع آگاه تصریح کردند وزارت بازرگانی در نظر دارد فرصت 30 روزه‌ای را برای اظهارنظر در این باره پیش از نهایی شدن این قانون، بدهد. تقریبا تمام خودروهای جدید در جاده های آمریکا متصل به اینترنت هستند. چنین خودروهایی سخت افزارهای شبکه ای مخصوصی دارند که امکان متصل شدن به اینترنت را به آنها می دهد و این خودروها همچنین می توانند اطلاعاتی را با ابزارهای الکترونیکی داخل و خارج خودرو، به اشتراک بگذارند.

علاوه بر این، این وزارت خانه قصد دارد ممنوعیت هایی را بر نرم افزار خودروهای تولید سال 2027، و ممنوعیت هایی را بر سخت افزارهایی که در خودروهای تولید ژانویه 2029 یا 2030، به کار گرفته خواهد شد، اعمال کند. این ممنوعیت شامل خودروهایی با فناوری بلوتوث های خاص، ماهواره و ویژگی های بی سیم و نیز خودروهای پیشرفته خودران است که بدون راننده رانندگی خواهند کرد.

در همین حال، یک گروه دو حزبی از قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا درباره خطرات خودروهای چینی و شرکت های تکنولوژی که اطلاعات حساس را در حین آزمایش خودروهای خودران در آمریکا جمع آوری می کنند، هشدار داد.

این منابع خبری خاطرنشان کردند این ممنوعیت شامل دیگر دشمنان آمریکا از جمله روسیه نیز خواهد شد.

در همین حال یک گروه تجاری متشکل از خودروسازان بزرگ و مهم شامل جنرال موتورز، تویوتا، وولکس واگن، هیوندا و دیگر شرکت های بزرگ هشدار دادند که تغییر سخت افزارها و نرم افزارها زمان بر خواهد بود.

همچنین کاخ سفید روز پنج شنبه گذشته قانونی را امضا کرد که هدف از آن تضمین امنیت زنجیره تامین برای خودروهای آمریکایی متصل به اینترنت است. این قانون برای تمام خودروها در سراسرجاده های آمریکا به کار می رود اما در مورد خودروهای کشاورزی و معدن کاری صادق نیست.

مقام چینی: آمریکا از تحریک در دریای جنوبی چین دست بردارد

 

انتهای پیام/  

منبع:

https://hirna.ir