01 مهر 1403
9

سخنگوی کرملین تاکید کرد که روسیه در عملیات نظامی‌اش در اوکراین، هیچ گزینه‌ای جز پیروزی ندارد.

کرملین: روسیه در جنگ اوکراین گزینه جز پیروزی ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به جنگ جاری این کشور با اوکراین، تاکید کرد که مسکو در این عملیات نظامی، محکوم به پیروزی است.

پسکوف در گفت‌وگو با پاول زاروبین، خبرنگار روس اظهار داشت: روسیه در طول تاریخ هرگز گزینه‌ دیگری جز پیروزی نداشته و این مساله درباره جنگ اوکراین نیز صادق است.

وی تاکید کرد: با توجه به نیات غرب برای تحمیل شکست راهبردی و تاکتیکی به روسیه، بنابراین مسکو باید موضع غرب را جدی بگیرد. آنها آشکارا می‌گویند که هدف‌شان تحمیل شکست به روسیه است. این مساله ما را وادار می‌کند که موضع آنها را خیلی جدی بگیریم و اقدامات‌مان را با توجه به این تهدید برنامه‌ریزی کرده و عملیات نظامی ویژه را تا رسیدن به تمام اهداف‌مان ادامه دهیم و به پیروزی برسیم.

پسکوف همچنین با اشاره به تاکید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سردار بردی‌محمداف، همتای ترکمنستانی وی بر تقویت شراکت راهبردی دو کشور گفت: پوتین در جریان تماس تلفنی با بردی‌محمداف، تولد وی را صمیمانه تبریک گفت و تعهد متقابل به منظور افزایش و تقویت همکاری جامع راهبردی روسیه و ترکمنستان مورد تایید طرفین قرار گرفت.

به گفته پسکوف، روسای جمهور دو کشور درباره آمادگی‌ها به منظور حضور در اجلاس کشورهای مستقل مشترک‌المنافع(CIS) در مسکو و همچنین اجلاس «بریکس» در کازان بحث و تبادل نظر کردند.

منبع:

https://hirna.ir