01 مهر 1403
6

وزیر امور خارجه ایران در خصوص رایزنی‌های خود در نیویورک نوشت: دیپلماسی چندوجهی و رایزنی‌ها برای مهار ماشین جنایت و کشتار رژیم صهیونیستی در منطقه با حضور رئیس جمهور ادامه پیدا خواهد کرد.

عراقچی: رایزنی‌ها برای توقف ماشین کشتار اسرائیل ادامه دارد
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران که به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده، در خصوص نخستین روز از رایزنی‌های خود در نیویورک با مقامات بین‌المللی در حساب رسمی خود در شبکه اینستاگرام نوشت: در نخستین روز حضور در نیویورک با همتایانم از کویت کوبا و بحرین دیدار و گفت وگو کردم؛ علاوه بر بررسی تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای توسعه همکاری‌ها و روابط دوجانبه مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: همچنین در دیدار نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بازسازی و کمک‌های انسان دوستانه به غزه و رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ بر ضرورت مقابله با سیاست‌های جنگ طلبانه رژیم صهیونیستی در غرب آسیا به عنوان تهدید جدی و فوری امنیت بین‌المللی تاکید کردم. 

عراقچی تاکید کرد: نکته مشترک در همه نشست‌ها اذعان طرفین به شکست سیاست‌های شرورانه صهیونیست‌ها بود.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: وضعیت انسانی غزه بسیار اسفبار است. جامعه بین‌الملل و شورای امنیت باید با این وضعیت مقابله کند. متاسفانه با سیاست‌های دوگانه کشورهای غربی تاکنون شاهد تمسخر جایگاه حقوق بین‌الملل و ارزش‌های مشترک بشری از سوی رژیم صهیونیستی بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: دیپلماسی چندوجهی و رایزنی‌ها برای پیگیری منافع ملی و جلب توجه جامعه جهانی جهت مهار ماشین جنایت و کشتار رژیم صهیونیستی در منطقه با حضور دکتر پزشکیان رئیس جمهور محترم کشورمان استمرار پیدا خواهد کرد.

عراقچی: جنایات صهیونیست‌ها در لبنان بدون پاسخ نخواهد ماند
عراقچی: حمایت کشورهای غربی مانع توقف جنگ در غزه است

انتهای پیام/

منبع:

https://hirna.ir