01 مهر 1403
6

وزیر آموزش و پرورش گفت: این خواهش را از همه عزیزان داشته ایم که در خصوص پرداختی به فرهنگیان صحبتی نکنیم بلکه در عمل نشان خواهیم داد.

آمار جاماندگان از تحصیل صحت ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه برپایی نماز جماعت در دبیرستان ولی عصر در جمع خبرنگاران حضور یافت و پاسخگوی تعدادی از سوالات آنان شد.

کاظمی در خصوص واریز حق التدریس معلمان یا زمان پرداخت پاداش بازنشستگی آنان گفت: این خواهش را از همه عزیزان داشته ایم که در خصوص پرداختی به فرهنگیان صحبتی نکنیم بلکه در عمل نشان خواهیم داد.

وی با بیان اینکه من نماینده معلمان هستم و تمام زحمات و تلاش‌های خود را انجام می‌دهم تا دغدغه‌های همکارانم را دنبال کنم؛ گفت: هرگاه این اقدامات ما نتیجه داد خود معلمان متوجه اقداماتمان خواهند شد. هر کسی در این خصوص حرف و صحبتی کرده یا آماری داده است از خودش بپرسید.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص آمار دانش آموزان اتباع گفت: دانش آموزان اتباع مانند هر سال در مدارس ثبت نام می‌شوند.

کاظمی در خصوص این مطلب که ظرفیت برخی مدارس توسط دانش آموزان اتباع پر شده است گفت: اگر دانش آموز هموطن ما تاکنون ثبت نام نکرده است به دلیل عدم مراجعه خودش به مدرسه بوده است. دانش آموزی که در طول سه ماه فعالیت تابستان فرصت داشته اما مراجعه نکرده است؛ امروز ثبت نام هم نشده است. بخشی از این عدم ثبت نام‌ها به دلیل مهاجرت و جابجایی خانواده‌ها بین دو شهر یا دو منطقه بوده است. طبیعی است که در مدارس اول دانش آموزان خودمان را ثبت نام کنیم و بعد اقدام به ثبت نام دانش آموزان اتباع کنیم. حدود ۶۰۰ هزار دانش آموزان اتباع در کل کشور داریم.

آمار بازماندگان از تحصیل هنوز معلوم نیست / ‏‬آمار سازی ممنوع

وی در پاسخ به این سوال که چرا ۷۰۰ هزار دانش آموز هنوز ثبت نام نکردند گفت: این آمارها صحت ندارد. ثبت نام دانش آموزان با نسبت سال گذشته از بالاترین درصد خود بوده است. در تاریخ آموزش و پرورش سابقه نداشته است که دانش آموزان در این حد ثبت نام کرده باشند. هر دانش آموزی از ثبت نام جا مانده است به مناطق آموزش و پرورش شهر خود مراجعه کند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: باید ابتدا اجازه دهیم تا ثبت نام‌ها به اتمام برسد تا میزان جاماندگان از تحصیل به صورت دقیق مشخص شود اما معمولاً در دوره ابتدایی میزان افرادی که در دوره ابتدایی از تحصیل جا مانده‌اند حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر است که البته متغیر است و در مقطع متوسطه هم این عدد حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر است.

منبع:

https://hirna.ir