01 مهر 1403
5

حزب اسلامگرای عدالت و توسعه مغرب خواستار بازنگری در توافقنامه عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی شد و آن را فاقد توجیه عقلانی و اخلاقی خواند.

حزب اسلامگرای مغرب عادی‌سازی را فاقد توجیه عقلانی خواند
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « عبدالاله بنکران» دبیرکل حزب اسلامگرای عدالت و توسعه مغرب در نشست دبیرخانه این حزب ( عالی ترین نهاد اجرایی ) گفت: باید در توافقنامه عادی سازی روابط مغرب با اسرائیل ( رژیم صهیونیستی ) بازنگری شود.

مغرب در دسامبر 2020 با میانجیگری آمریکا توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی امضاء کرد. این توافقنامه با اعتراض شماری از احزاب سیاسی مواجه شد و مردم مغرب در تظاهرات ضد صهیونیستی خود طی 11 ماه گذشته همواره خواستار لغو این توافقنامه شده‌اند.

بنکران با اشاره به توافقنامه‌های امضاء میان  مغرب و رژیم صهیونیستی همچون توافقنامه‌های نظامی امنیتی صنعتی گردشگری و ...  تصریح کرد: توافقنامه‌هایی که کشور ما را با آنچه اسرائیل نامیده می‌شود گردهم می‌آورد دیگر توجیه عقلانی، منطقی و اخلاقی ندارد.

وی درباره همدردی آزادیخواهان جهان با ساکنان نوار غزه  گفت: حتی اگر مردم ساکت باشند، احساس می‌کنند که این گلوله‌ها به آنان اصاب کرده و با همین گلوله‌ها  و برادران و خواهرانشان کشته شده‌اند.

در جریان حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از 137 هزار فلسطین شهید و زخمی شده‌اند که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

هشدار مغربی‌ها درباره گسترش جنگ توسط رژیم اسرائیل

به نوشته روزنامه القدس العربی، دبیرکل حزب عدالت و توسعه مغرب در سخنان خود به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در منفجر کردن دستگاه‌های پیجر در لبنان پرداخت و گفت: لبنان همچنان مقاوم و پایدار است.

وی با بیان اینکه جنگ یک روز به نفع و  روز دیگر به زیان است تصریح کرد: ملتی که شهادت‌جوست سرانجام پیروز خواهد شد.

در جریان عملیات تروریستی هفته گذشته رژیم صهیونیستی در لبنان ( انفجار دستگاه‌های  ارتباطی پیجر ) 37 نفر شهید و 3 هزار و 250 نفر دیگر زخمی شدند که در میان آنان زنان و کودکان به چشم می‌خورند.

انتهای پیام/

 
منبع:

https://hirna.ir