01 مهر 1403
2

سخنگوی دولت گفت: وزیر کار و  وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بررسی علل حادثه معدن طبس و اقدامات ضروری راهی طبس شده‌اند و بزودی اطلاعات تکمیلی درباره این حادثه دردناک اعلام خواهد شد.

خسارت سنگین انفجار مرگبار معدن طبس از زبان نماینده این شهر /سخنگوی دولت: بزودی اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت چهاردهم، حادثه معدن طبس را به خانواده‌های جانباختگان این حادثه و مردم ایران تسلیت گفت و در سخنانی تأکید کرد: دولت تمام‌قد برای پشتیبانی از این عزیزان و خانواده‌های آنان ایستاده است و رئیس‌جمهور به وزیران صمت ،بهداشت و کشور دستور پیگیری این حادثه را داده است.

بنابر روایت ایسنا، مهاجرانی یادآور شد: وزیر کار و  وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بررسی علل این حادثه و اقدامات ضروری راهی طبس شده‌اند و بزودی اطلاعات تکمیلی درباره این حادثه دردناک اعلام خواهد شد.

دامنه خسارات ناشی از وقوع حادثه معدن زغال‌سنگ معدنجوی بسیار سنگین است

از سوی دیگر، بنابر گزارش ایلنا، محمد نصیری نیز ضمن ابراز تاسف از وقوع حادثه انفجار در معدن زغال‌سنگ معدنجوی طبس و تسلیت به خانواده جانباختگان این حادثه در تشریح جزییات آن، گفت: متاسفانه این حادثه تلخ شب گذشته حدود ساعت ۲۱ در شرکت خصوصی معدنجو در دو بلوک B و C به وقوع پیوست که در بلوک‌ B  ۳۰ نفر جان خود را از دست داده و پیکر آنها خارج شده است و بلوک دیگر نیز به دلیل وجود مونوکسیدکربن امدادگران در حال استخراج این گاز هستند. 

نماینده طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنده بلافاصله بعد از وقوع این حادثه طی تماسی با آقای قالیباف جزییات این حادثه را تشریح کردم و وی نیز با وزرای مربوطه اعم از صنعت، معدن و تجارت، کشور و تعاون، کارو رفاه اجتماعی تماس گرفتند و خواستار پیگیری این موضوع شدند. 

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: با توجه به اینکه دامنه خسارات ناشی از وقوع این حادثه بسیار سنگین است قرار بر این شد که این وزرا در محل حادثه حضور پیدا کنند که جای دارد در اینجا از آنها قدردانی کنم و امیدوارم در این زمینه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بعد از این شاهد وقوع این گونه حوادث تلخ بخصوص برای قشر زحمتکش کارگر نباشیم. 

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با توجه به دستور رییس مجلس شورای اسلامی قطعا گزارشی در خصوص دلایل وقوع این حادثه تهیه شده و ابعاد مختلف آن از نظر تجهیزات و رعایت اصول ایمنی بررسی خواهد شد که در این راستا بعد ازظهر امروز نشستی با حضور وزراء مربوطه برگزار خواهد شد.

۲۷۲۱۸


https://hirna.ir