01 مهر 1403
3

رئیس شورای شهر تهران گفت: برنامه‌های پیش بینی شده جهت کنترل ترافیک در حال اجراست.

برنامه‌های پیش بینی شده جهت کنترل ترافیک در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی چمران، رئیس شورا در حاشیه دویست و شصت و چهارمین جلسه شورا در جمع اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی در خصوص حجم ترافیک اول مهرماه به مناسبت بازگشایی مدارس اظهار داشت: در جریان بازدید امروز از دو مدرسه واقع در خیابان انقلاب و خیابان رودکی، در میزان حجم ترافیک تفاوت چندانی با سایر روزها مشاهده نشد اما انتظار می‌رود در ساعات پایانی روز این میزان افزایش یافته و شاهد ترافیک قابل توجهی باشیم.

وی در ادامه در ارتباط با اجرای برنامه‌های پیش بینی شده برای کاهش حجم ترافیک نیز گفت: اینها آمارهایی است که افراد بر اساس برداشت‌ها و تجربیات خود اعلام می‌کنند که البته در حال حاضر زمان مناسبی برای اعلام حجم ترافیک نیست. اما در هر صورت بر حجم ترافیک افزوده خواهد شد.

چمران در ادامه در خصوص نحوه اجرای برنامه‌های پیش بینی شده برای سهولت در رفت و آمد و به طور کلی در حوزه حمل و نقل گفت: از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه ورود تعدادی اتوبوس خریداری شده به ناوگان حمل و نقل است که در سطح شهر قابل مشاهده هستند. تعدادی اتوبوس هم تعمیر شده و بار دیگر به چرخه بازگشته‌اند. یکی دیگر از اقدامات انجام شده تنظیم ساعت رفت و آمد قطارها در ایستگاه‌های مترو بوده است که در حال حاضر اجرایی می‌شود. اینها تا اندازه‌ای مؤثر است اما همانطور که می‌دانیم غول ترافیک بسیار گردن کلفت‌تر از این حرف‌هاست، انشاالله شاهد شکسته شدن کمر ترافیک خواهیم بود.

رئیس شورا در پاسخ به سوالی پیرامون ساخت و سازهای غیرمجاز در زندان قصر نیز اظهار داشت: در این خصوص هنوز اطلاعاتی دریافت نکرده‌ایم اما این موضوع را پیگیری کرده و اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که نتیجه سوال از شهردار تهران به کجا رسید؛ مطرح کرد: سوال به شهردار تهران منتقل شده و روال قانونی در حال طی شدن است البته هنوز پاسخ سوال قبلی دریافت نشده است. سوالی هم که مطرح شده موضوع خاصی نیست که نتوان به آن پاسخ داد. موضوع تحقیق و تفحص هم از همان لحظه به جریان افتاده و در حال پیگیری است.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه در ارتباط با حواشی پیش آمده در روزهای اخیر در خصوص تابلوهای موزه امام علی (ع)، گفت: در این خصوص نیز بی جهت شلوغ کرده‌اند؛ اما در هر صورت ما دعوتی از رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران کرده‌ایم تا در صحن شورا حاضر و گزارشی را در خصوص این تابلوها بیان کند.

چمران خرید و فروش تابلوها را در موزه‌های دنیا یک روال مرسوم دانست و اظهار کرد: در همه دنیا این کار انجام می‌شود و طبق قراردادها این کار صورت می‌پذیرد؛ ولی در هر صورت ما از رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خواسته ایم تا در صحن شورا حاضر و گزارشی ارائه دهد.

منبع:

https://hirna.ir