01 مهر 1403
4

داده‌های گمرک چین نشان داد، بزرگترین مصرف‌کننده طلای جهان، برای اولین‌بار از ژانویه ۲۰۲۱ از واردات طلا از سوئیس در ماه اگوست اجتناب کرد.

چین خرید  طلا از سوئیس را متوقف کرده است

به گزارش مهر صادرات طلای سوئیس در اگوست، برای اولین‌بار در ۳ سال و نیم گذشته، هیچ عرضه‌ای به چین نشان نمی‌دهد. عرضه از سوئیس به چین در ماه اگوست، پس از کاهش مداوم در دوره ژوئن تا جولای، به طور کامل از بین رفت، زیرا افزایش قیمت لحظه‌ای طلا خریداران خرده فروشی آسیایی را دور نگه داشت.

تحلیلگر ارشد شرکت مشاوره متالز فوکوس گفت این ارقام کمی شگفت‌انگیز بود، زیرا صادرات به چین بزرگ در ماه جولای در بحبوحه کاهش تقاضا ضعیف شده بود. این واقعیت که قیمت طلای محلی در بورس طلای شانگهای در ماه اگوست به قیمت لندن کاهش یافت، انگیزه‌های واردات طلا به چین را نیز تضعیف کرد.

رویترز گزارش کرد در غیاب محموله‌ها به چین و عرضه کم به هنگ‌کنگ، کل صادرات طلای سوئیس در ماه اگوست به کمترین میزان از ژوئن رسید. با این حال، تحویل به هند، دومین مصرف کننده و واردکننده بزرگ طلا در جهان، در ماه اگوست ۳۸ درصد افزایش یافت زیرا این کشور مالیات واردات طلای دولتی را در جولای به کمترین میزان در ۱۱ سال اخیر کاهش داد.

منبع:

https://hirna.ir