01 مهر 1403
2

شهردار تهران با بیان اینکه امسال ۱۳ درصد نسبت به سال پیش افزایش بار ترافیکی داشته‌ایم، گفت: عقب ماندگی تاریخی در حوزه حمل و نقل عمومی وجود دارد و تلاش برای بهبود صورت گرفته است.

۹ تا ۱۱ هزار اتوبوس برای تهران نیاز است/ افزایش ۱۴ درصدی ترافیک

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در شرکت کنترل ترافیک اظهار داشت: برای بازگشایی مدارس از دو ماه پیش تلاش‌ها آغاز و امسال در وضعیت نسبتاً خوبی هستیم هر چند راضی کننده نیست، عقب ماندگی تاریخی در حوزه حمل و نقل عمومی وجود دارد و تلاش برای بهبود صورت گرفته است.

وی افزود: ۹ تا ۱۱ هزار اتوبوس برای تهران نیاز است که اکنون ۲۱۰۰ اتوبوس فعال است.

شهردار تهران گفت: مترو هم کمبود جدی واگن دارد و میزان بهره برداری از تونل و خطوط را افزایش داده ایم ولی واگن کمبود داریم.

وی بیان داشت: طی ماه‌های آینده و به زودی تا عید ۳۲۰۰ اتوبوس وارد مدار می‌شود و ۲۷ هزار و ۶۵۰ تاکسی جدید وارد چرخه حمل و نقل می‌شود و قدر السهم حمل و نقل عمومی را افزایش خواهیم داد.

شهردار تهران بیان داشت: امسال ۱۴ درصد نسبت به سال پیش افزایش بار ترافیکی داشته‌ایم ولی با این وجود بر اساس تلاش‌هایی صورت گرفته در هیچ نقطه از تهران شاهد انسداد نیستیم.

شهردار تهران گفت: در حوزه نرم‌افزاری نسبت به تلاش‌های صورت گرفته توسط شرکت کنترل ترافیک تهران امسال در آغاز سال تحصیلی شاهد شرایط جدید ترافیکی به نفع مردم هستیم. در مدیریت ترافیکی سال تحصیلی شاهد همکاری بین بخش میان دولت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور و دستگاه‌های انتظامی با مدیریت شهری بودیم و در پایان لازم می‌دانم از زحمات مسئولان تک تک این دستگاه‌ها تقدیر کنم‌.

منبع:

https://hirna.ir