01 مهر 1403
5

رئیس جمهور در آئین آغاز سال تحصیلی جدید مدارس کشور گفت: اگر ما خوب کار کنیم و بستر برای آموزش شما فراهم شود، فردای کشور از امروز بهتر خواهد شد.

پزشکیان: اگر خوب کار کنیم فردای کشور از امروز بهتر خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان در آئین آغاز سال تحصیلی جدید مدارس کشور با حضور در مدرسه شهید عسکری شیرازی منطقه ۱۸ تهران، گفت: مشکل اصلی کشور را اختلافات و دعواها است که بر سر مسائل با بیهوده رخ می‌دهد و بر سر همین مسائل بیهوده یکدیگر را حذف می‌کنیم و در نتیجه زور و قدرت و توانمان کاهش می‌یابد.

وی افزود: در نتیجه کاهش قدرت ما نمی‌توانیم مشکلات مردم را حل کرده و در عین حال نمی‌توانیم در مقابل دشمنانمان ید واحد شویم، تا آنان نتوانند به کشور ما طمع کنند، زیرا این وحدت ما است که می‌تواند کشورمان را خیلی قوی‌تر از آنچه که الان در آن قرار گرفتیم قرار دهد.

رئیس جمهور ادامه داد: دشمنی، به یکدیگر بد گفتن و یکدیگر را تخریب کردن موجب از بین رفتن کشور می‌شود و حتی در خانواده‌ها موجب از بین رفتن و خراب شدن خانواده‌ها می‌شود لذا ما دلمان باید برای یکدیگر بتپد و باید کاری کنیم که کمک و یار همدیگر باشیم.

رئیس قوه اجرایی کشور خطاب به دانش آموزان تاکید کرد: شما باید بتوانید این کارها را بکنید و اگر این گونه آموزش دیدید که چگونه دست به دست هم بدهید و کار کنید، فردا که دکتر، مهندس، کارمند معلم و رئیس و رئیس جمهور شدید، آنگاه می‌توانید با همه کسانی که با شما کار می‌کنند با دوستی و محبت و رفاقت کار کرده و به جلو بروید و با قدرت مشکلات کشور و مملکت را حل کنید.

پزشکیان اظهار کرد: ان‌شاءالله این گونه بشوید و ما باید تلاش کنیم که شما در این مسیر حرکت کنید و از شما می‌خواهم که برای ما دعا کنید.

رئیس جمهور بیان کرد: باید کاری کنیم شما دانش آموزان خوب بدانید، مهارت پیدا کنید، بتوانید و بخواهید برای کشورمان افراد مؤثری باشید. اگر ما خوب کار کنیم و بستر لازم را برای آموزش شما فراهم شود، فردای کشور از امروز بهتر خواهد شد.

پزشکیان ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم ساختار آموزش و پرورش را به گونه‌ای درست کنیم تا استاندارد بوده و فضا و تجهیزات آموزشی فراهم شود.

وی ادامه داد: باید قدردان خانواده دکتر حسن عسکری باشیم که این مدرسه را درست کردند تا در امکانات خوبی درس بخوانید.

رئیس جمهور افزود: باید تلاش کنیم چنین امکاناتی برای همه دانش آموزان شکل بگیرد و روش آموزش را به گونه‌ای طراحی کنیم تا شما خلاق شوید، با هم همکاری کنید، راه حل پیدا کنید، با هم دوست باشید و به فکر مردم باشید تا فردا را بسازید.

رئیس قوه اجرایی کشور تصریح کرد: ما در اولین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش این طراحی را خواهیم داشت تا همه دانش آموزان موفق شوند.

رئیس‌جمهور گفت: مدیران و سیاست‌گذاران کشور باید به این فکر باشند و در نتیجه بایستی عدالت و همه امکانات برای همه مردم فراهم شود. همچنین معلمان باید علم و مهارت خود را به گونه‌ای ارتقا دهند که شما دانش آموزان بدون دردسر بالا بیایید و بتوانید انسان‌های خوبی شوید و دوست باشید. فردای کشور با دوستی ساخته می‌شود.

شایان ذکر است، دانش‌آموز نجمه آقابابایی فرزند شهید آقابابایی در نواختن زنگ نمادین آغاز سال تحصیلی رئیس جمهور را همراهی کرد و پس از آن رئیس جمهور به صورت نمادین به‌چند کلاس درس سر زد و با دانش آموزان آن به گفت‌وگو پرداخت.

منبع:

https://hirna.ir