01 مهر 1403
7

زنگ سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ همزمان با سراسر کشور، توسط معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده نیز در یکی از دبیرستانهای تهران نواخته شد.

زنگ آغاز سال تحصیلی نواخته شد

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا بهروز آذر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده صبح امروز با حضور در دبیرستان دخترانه باهنر تهران، زنگ آغاز سال تحصیلی را نواخت.

وی در این آئین با بیان اینکه سه سال در این مدرسه تحصیل کرده است؛ اظهار داشت: دوست داشتم در اولین باری که به عنوان معاون رئیس‌جمهور زنگ مدرسه را به صدا درآورم کنار کسانی باشم که با هم خاطره داریم و به آنها بگوییم شما افرادی هستید که قرار است آینده ایران را بسازید، ایرانی که در آن همه انسان‌ها فارغ از نژاد و زبان و قومیت با هم زندگی می‌کنند و زیست مسالمت‌آمیز داشته باشند.

بهروز آذر افزود: می‌خواستم کنار شما باشم تا بگویم قدر روزها را بدانید زیرا این روزهایی که سپری می‌کنید هیچ وقت تکرار نمی‌شود؛ قدر لحظه لحظه دوستی‌هایی را که اینجا با همدیگر می‌سازید، بدانید و بدانید که این مهمترین سرمایه‌ای است که بعدها از آن استفاده می‌کنید.

معاون رئیس جمهور خطاب به دانش آموزان با بیان اینکه امروز شما برای آموختن علم و دانش و ساختن روابط دوستی اینجا هستید، گفت: مهارت کار تیمی را یاد بگیرید، مهارت حل مسئله را یاد بگیرید، یاد بگیرید که چطور به مسائل از زوایای مختلف نگاه کنید و بدون قضاوت بتوانید بهترین راه حل را پیدا بکنید، بتوانید با همدیگر گفت‌وگو کنید و روی حل یک مسئله به وفاق برسید.

وی از دانش آموزان برای اینکه صبح زودتر از برنامه روتین به مدرسه آمدند تشکر کرد و گفت: ماه مهر فقط ماه علم آموزی و شروع زندگی تحصیلی نیست بلکه شروع یک امید جدید برای زندگی خود و برای همه ایرانیانی است که چشمشان به شماست و ایمان دارند که قرار است شما، ایران را بسازید.

در سال تحصیلی جدید ۱۶.۵ میلیون دانش‌آموز در حدود ۵۶۰ هزار کلاس درس حاضر خواهند شد.

منبع:

https://hirna.ir