01 مهر 1403
2

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه راه سربلندی ایران اسلامی از مدرسه می گذرد، گفت: اولین و آخرین ایستگاه قطار پیشرفت و توسعه کشور مدرسه است.

اولین و آخرین ایستگاه قطار پیشرفت و توسعه کشور مدرسه است

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در آئین نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در یکی از مدارس دخترانه شهر تهران حضور یافته بود، در سخنانی خطاب به دانش آموزان اظهار داشت: وقتی وارد مدرسه می‌شوید و سفر علم و دانایی خود را آغاز می‌کنید خود را با اعتماد کامل در قامت دانشمندان آینده ایران بدانید.

وی افزود: ایران سربلند و سرافراز را شما می‌سازید؛ راه سربلندی ایران از مدرسه می‌گذرد و اولین و آخرین ایستگاه قطار پیشرفت و توسعه کشور مدرسه است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز در آغاز بهار تعلیم و تربیت در هفته بزرگداشت دفاع مقدس، فرهنگیان کشور با مردم و شهدا پیمان می‌بندند که در راه اعتلای نظام تعلیم و تربیت دریغ نورزند.

کاظمی خطاب به معلمان و مدیران مدارس تاکید کرد: چشم امید کودکان و نوجوانان ایران به شماست؛ اینکه گفته اند معلمی هنر است، شعار و اغراق نیست بلکه یک حقیقت انکار ناپذیر است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: باید با تأسی از پیامبر مهربانی و عطوفت پا به عرصه گذاشته و آینده کودکان را روشن‌تر بسازیم و در میان آموختن الفبای علم و دانش، الفبای خوب زیست را بیاموزیم.

کاظمی ادامه داد: بنده به عنوان خادم نظام تعلیم و تربیت برای ارتقای معلمان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم، توسعه عدالت و ارتقای کیفیت، ایجاد تعلق بیشتر به باورها و ارزش‌های دینی و ملی و توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز جز مهمترین اولویت‌هاست و خوشحالیم که آموزش و پرورش دولت چهاردهم، اندیشه را در اولویت خود قرار داده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون که با آغاز دولت چهاردهم نسیم خوش وفاق و همدلی وزیدن گرفته است، خطاب به مدیران مدارس یادآور شد: بیش از گذشته در کنار معلمان یاور آنها بوده و در مدرسه نقش آفرینی بیشتری داشته باشید.

وی افزود: همچنین برای مدیران و معلمان توفیق روز افزون و برای دانش‌آموزان ایران اسلامی سلامتی، موفقیت و سربلندی مسئلت دارم.


منبع:

https://hirna.ir