31 شهریور 1403
5

تقریبا تمام کسانی که شاهد بازی پرسپولیس برابر آلومینیوم بودند، به محض سوت پایان مطمئن بودند که عیسی آل کثیر اتفاقی را رقم خواهد زد.

خطر آل‌کثیر در کمین سرخ‌ها؛ پرسپولیس شانس آورد که داور پنالتی را لغو کرد/ دردسر پنالتی برای مهاجمان گل نزن!

به گزارش خبرورزشی، خصوصیات و شخصیت عیسی آل کثیر را همه فوتبالی‌ها می‌شناسند. یک بازیکن خاص و منحصر به فرد که در تمام این سال‌های حضور در سطح اول فوتبال ایران نشان داده چه تفاوت‌هایی با بقیه دارد. تفاوت‌هایی که باعث می‌شد منتظر یک عکس العمل از طرف او بعد از پایان دیدار پرسپولیس با آلومینیوم باشیم.

در حال حاضر یکی از سوژه‌های اصلی فوتبال ایران مسئله قهر یا دلخوری آل کثیر بعد از پایان بازی با آلومینیوم است. اتفاقی که با توجه به روند بازی کاملاً برای فوتبال دوستان قابل پیش‌بینی بود! چیزی که در زمین اتفاق افتاد و آنچه در سه بازی قبلی این فصل لیگ برتر و تک جدال پرسپولیس در لیگ نخبگان دیدیم، باعث این پیش بینی بود که به حقیقت هم پیوست. اینکه از آن مهاجم فرصت طلب حتی سایه ای هم در زمین نمانده...

عیسی آل کثیر فصل قبل قراردادش را تمدید نکرد و به سپاهان رفت و آنجا اصلاً به بازی گرفته نشد. در نیم فصل به خانه برگشت و دوباره همان مهاجم تعیین کننده شد. بازیکنی که از هیچ فرصتی به سادگی نمی‌گذشت. این فصل هم عیسی قراردادش را تمدید کرد اما زمانی این کار را کرد که هنوز خبری از بازگشت علیپور یا خرید مهاجم خارجی نبود. تقریبا تمام فوتبال دوستان می‌دانستند اگر مهاجم دیگری جذب شود، عیسی به مشکل خواهد خورد!

در شروع این فصل و تمرینات پیش فصل، گاریدو از زوج علیپور و آل کثیر استفاده می‌کرد. او تمایل داشت با دو مهاجم بازی کند اما شباهت بازی این دو نفر به یکدیگر و اتفاقی که در بازی اول برابر ذوب آهن افتاد، مرد اسپانیایی را وادار به بازی با یک مهاجم کرد. برابر تراکتور در هفته دوم انتخاب اول گاریدو برای تک مهاجم عیسی بود اما او نتوانست برای پرسپولیس کاری کند و در نیمه دوم جای خود را به علیپور داد. در بازی سوم مقابل فولاد علیپور فیکس بود و عیسی نیمه دوم به میدان آمد و فرصت‌های خوبی را هم از دست داد.

خطر آل کثیر در کمین سرخ ها؛ پرسپولیس شانس آورد که داور پنالتی را لغو کرد/ دردسر پنالتی برای مهاجمان گل نزن!

اما شاید اوج بدشانسی او و پرسپولیس بازی در لیگ نخبگان بود. در برابر الاهلی عیسی بجای علیپور آمد و دو موقعیت دروازه خالی را بیرون زد. در دقایقی که دفاع حریف خسته و احتمال اشتباه آنها بالا بود و آل کثیر نتوانست از این امتیار استفاده کند. اتفاقی که در بازی مقابل آلومینیوم هم در همان دقایق کوتاه تکرار شد.  اگر آن پنالتی -که بعداً کمک داور ویدیویی آن را مردود اعلام کرد- تایید شده بود، اتفاق بد در همان زمین بازی می‌افتاد!

در نیمه اول علیپور هم که در این فصل گل نزده بود، می‌خواست پشت پنالتی بایستد اما با دستور نیمکت، کنعانی زادگان ضربه را زد و دیدیم که علیپور هم دلخور شد! شک نکنید که اگر آن پنالتی تایید شده بود، عیسی با اصرار می‌خواست خودش ضربه را بزند! و بازیکنی که مقابل دستورات تاکتیکی از سوی نیمکت مقاومت می‌کند، تیم را به هم می ریزد. آل کثیر از جمله بازیکنانی است که عادت دارند فقط خودشان باشند، بدون رقیب و در شرایطی که مورد اعتماد نیمکت، همبازیان و هواداران باشند، بهترین و بیشترین کیفیت خود را نشان و مهره تعیین کننده هستند. اما همین که پای رقیب وسط بیاید، آنها روحیه و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند و تبدیل به یک مهره حاشیه ساز برای تیم می شوند. با همان قدرتی که در زمان مثبت، به نفع تیم هستند بار منفی می آورند!

در شروع این فصل مسئولان پرسپولیس با شناخت از روحیات عیسی شماره ۱۰ را هم به او دادند اما همین که پای خریدهای جدید و رقیب به میان آمد، روحیه عیسی خراب شد و می بینیم که دیگر خبری از آن آل کثیر فرصت طلب و گلزن نیست. بدتر از همه اینکه این اتفاقات در آستانه دربی رخ داده است! عیسی که قبلاً در جشن قهرمانی پرسپولیس هم نشان داده بود حتی در صورت موفقیت بزرگ تیم، اگر خودش ناکام مانده باشد اهل حفظ ظاهر نیست و ناراحتی خود را به عیان نشان می‌دهد!


https://hirna.ir