31 شهریور 1403
7

رئیس جمهور گفت: اگر ما در کشور خودمان و با کشورهای مسلمان ید واحده بشویم، آیا اسرائیل جرأت می‌کند که در غزه مرتکب این جنایات شود که امروز مرتکب می‌شود؟

پزشکیان: اگر در داخل کشور و کشورهای مسلمان ید واحد شویم، اسرائیل جرأت می‌کند که مرتکب این جنایات شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار مسئولان نظام، سفرا و مهمانان کشورهای اسلامی با رهبر انقلاب گفت: هفته دفاع مقدسی که در مقابل ماست، براساس همین وحدت و انسجام بود که تمام قدرت‌ها پشت‌سر صدام جنایتکار ایستادند اما نتوانستند حتی یک وجب از خاک ما را تصاحب کنند. نتوانستند ما را ضایع کنند بلکه ضایع شدند و رفتند. از خداوند بزرگ مسئله دارم ایمان و باوری به ما بدهد که بتوانیم قلبا با یکدیگر و با کشورهای اسلامی برادر شویم و این برادری باعث شود که عزت و سربلندی مسلمانان در کشور و در دنیا به رخ کفار بکشیم.

وی افزود: رسول خدا وقتی به مدینه آمد، اولین کاری که برای حل دعوا و جنگ میان اوس و خزرج انجام داد، این بود که دستور داد این افراد باهم پیمان برادری ببندند و در آن روند ایده‌ها و کینه‌های صدساله را به فراموشش بسپارند و باهم دست به دست هم بدهند. وقتی رسول خدا مکه را فتح کرد، سران کفری که آنجا بودند، تسلیم شدند و رسول خدا در آنجا سخنرانی کردند و فرموندند مسلمان برادر مسلمان است، مسلمین باهم برادر هستند و همه اینها در مقابل دشمن واحدی که وجود دارد، ید واحده هستند .

پزشکیان تصریح کرد: در قرآن به همین دستور و آیه اشاره شده است. حضرت علی در وصیتنامه‌اش در عبارات دومی که مطرح می‌فرمایند، می‌گویند اگر مسلمانان بتوانند همین توصیه را اجرا کنند، ما در کشور خودمان و با کشورهای مسلمان ید واحده بشویم، آیا اسرائیل جرأت می‌کند که در غزه مرتکب این جنایات شود که امروز مرتکب می‌شود؟

۲۷۲۱۱


https://hirna.ir