31 شهریور 1403
4

در آستانه بازگشایی مدارس و استقبال از ماه مهر اقداماتی در راستای پیشگیری از حوادث تردد در محدوده مدارس توسط شهرداری منطقه۱۱ تهران انجام شد.

کاهش مخاطرات تردد در محدوده مدارس مرکز شهر

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ تهران اعلام کرد: نقاط حادثه خیز در سطح منطقه به خصوص معابر منتهی به مراکز آموزشی و مشکلات مدارس با همکاری پلیس راهور شناسایی شد و اقدامات لازم ترافیکی و پیشگیری از حوادث توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک این منطقه اجرایی شد.

وی افزود: با تشکیل کارگروه تخصصی بهبود زیرساخت‌ها و ایمن سازی مراکز آموزشی، فعالیت‌هایی اعم از ایمن سازی گذرگاه عرضی عابرپیاده، احداث سرعت کاه، همسطح سازی تقاطع، رفع نقص علائم عمودی انتظامی، اخباری و اخطاری، رفع نقص تابلوهای هدایت مسیر، تعمیر و بهسازی آسفالت مقابل ایستگاه‌های اتوبوس، نصب پل همسطح در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، رفع نواقص و شستشوی ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، اجرای خط کشی محوری، اجرای خط کشی ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی و ترسیم نقوش و نوشتار آنها انجام شد.

موسوی همچنین از هماهنگی با پلیس راهور برای رفع گره‌های ترافیکی معابر پر تردد منطقه در روزهای آغازین سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود با هماهنگی آموزش و پرورش منطقه نسبت به آموزش رانندگان سرویس و همچنین توقف سرویس‌های مدارس در محل مشخص شده و یا در محوطه داخلی مدرسه برای روان‌سازی ترافیک اقدام گردید.

شهردار منطقه ۱۱ تهران از خانواده‌های دانش آموزان درخواست کرد که برای تردد ایمن و کاهش ترافیک از مُدهای حمل و نقل پاک مانند پیاده روی و دوچرخه استفاده کرده و یا با وسایل حمل و نقل عمومی که به صورت مستمر در حال فعالیت به شهروندان می‌باشند اقدام به سفر درون شهری کنند.

منبع:

https://hirna.ir