04 مهر 1403
3

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اقدامات موثر مرکز وکلا در عرصه بین المللی گفت: باید دیپلماسی قضایی را در سطح بین المللی تقویت کنیم و نظام قضایی ایران را در سطح جهان تبیین کنیم.

نظام قضایی ایران را باید در سطح جهان تبیین کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری استان گلستان در دیداری صمیمی از حضور رئیس مرکزوکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه و هیات همراه تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت: سابقه آشنایی ما با رئیس مرکز وکلا قوه قضایه به بیش از دو دهه قبل می رسد و به خوبی با روحیه جهادی و تلاش های ایشان آشنایی کامل داریم.

وی ابراز رضایت ریاست قوه قضائیه و بیان ایشان از عملیاتی سازی سند تحول قضایی از سوی مرکز را افتخاری بزرگ برای این مجموعه دانست و گفت: در بحث حقوق عامه مرکز حقیقتاً اقدامات شایسته ای انجام داده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان حضور مرکز در ارائه خدمات حقوقی ومعاضدت های قضایی در زندان ها، مساجد و بحث راه اندازی سامانه ۱۲۹ و ارائه کارشناسی های جدید را یک نوآوری برای کشور قلمداد کرد و گفت: ما در حوزه کارشناسی در برخی زمینه ها و موضوعات کمبود کارشناسی داشتیم که در رشته های جدید همچون هوش مصنوعی و فضای مجازی با مشکل مواجه بودیم که مرکز توانست با اقدامات خود این کمبودها را پوشش دهد.

وی این اقدامات را نشان از عزم جدی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در بحث حقوق عامه دانست و بیان داشت: حضور در مساجد اقدامی مبارک و موثر و اثر بخش می باشد که در سطح استان گلستان نیز شاهد اقدامات خوبی هستیم که موجب اعتماد عمومی به قوه قضائیه و جامعه وکلا گردیده است.

این مقام قضایی اقدامات و رسالت مرکزوکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه را در برابر آگاهی حقوقی مردم و در سطح بین الملل و ارائه مواضع مشخص در رخدادهای ملی و بین المللی یک ضرورت دانست گفت: درمسائلی همچون تحریم ها و فلسطین و دفاع از حقوق ملت ایران از جمله مواردی است که مرکز موضع خوبی داشته است چرا که هیچ قشری نمی تواند همچون حقوقدانان ابعاد این مسائل را بشکافند و آثار و تبعات آن را پیگیری کنند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اقدامات موثر مرکز در عرصه بین المللی گفت: ما این پیشنهاد را به ریاست قوه قضائیه هم دادیم که باید دیپلماسی قضایی را در سطح بین المللی تقویت کنیم و نظام قضایی خود را در سطح جهان تبیین کنیم تا جهان از احکام قضایی ما در برابر نظام‌های حقوقی جهانی مطلع و نقاط قوت آن بروز و ظهور پیدا کند.

وی در پایان ابراز داشت: از مجموع فعالیت های مرکزوکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه بابت اقدامات صورت گرفته در این حوزه تقدیر و تشکر می کنیم و امیدواریم این اقدامات به صورت گسترده تر و موثر تر مورد پیگیری جدی قرار گیرد و جایگاه و وجهه حقوقی کشورمان را در عرصه جهانی ارتقا بخشند.

منبع:

https://hirna.ir