04 مهر 1403
2

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه امروز به برکت ایستادگی و حضور ملت ایران در عرصه‌های مختلف، جرأت حمله به مرزهای ایران وجود ندارد، افزودند: آنها امروز به شکل دیگری مشغول موذی‌گری و عناد هستند و باید از بن دندان درک کرد که علت خصومت‌ها، بهانه‌هایی همچون انرژی هسته‌ای و حقوق بشر و حقوق زن نیست بلکه آنها با سخن نوی جمهوری اسلامی در مقابل نظم فاسد جهانی مخالف هستند و تا وقتی که مردم و نظام اسلامی حرف زور آنها را قبول نکنند این مخالفت‌ها برطرف نمی‌شود که البته حرف زور آنها را قبول هم نخواهیم کرد.

رهبر انقلاب: همه مراقب باشند؛ نباید پرچم نفوذ در کشور برافراشته شود /جبهه مقاومت فلسطین و حزب الله لبنان، پیروز میدان هس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار هزاران نفر از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت، ضمن تبیین دلایل چرایی آغاز جنگ تحمیلی، به دو عامل «سخن نو» و «جاذبه‌های» جمهوری اسلامی در مقابل نظم فاسد و باطل حاکم بر جهان اشاره کردند و گفتند: دفاع مقدس علاوه بر دفاع ارزشمند از وطن، دفاع از دین و جهاد فی سبیل‌الله بود که اسلام را زنده و ملت ایران را عزیز و روح معنوی را در کشور ترویج کرد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره شرایط کنونی منطقه و جنایات رژیم صهیونی در غزه و لبنان، مجاهدت و ایستادگی نیروهای جبهه مقاومت در فلسطین و حزب‌الله در لبنان را از جنس جهاد فی سبیل‌الله در دوران دفاع مقدس خواندند و تاکید کردند: به‌رغم حوادث تلخ و جنایات رژیم غاصب صهیونی در غزه، کرانه باختری و لبنان، تاکنون پیروز صحنه طرفِ جهاد فی سبیل الله بوده است و به توفیق الهی پیروز نهایی این صحنه، جبهه مقاومت و حزب‌الله خواهند بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، ابتدا به تبیین چرایی وقوع جنگ 8 ساله پرداختند.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه مخاطب این سخنان همگان بخصوص نسل جوان هستند، در تبیین علت آغاز جنگ علیه ملت ایران در سال 1359 گفتند: انگیزه حمله به مرزهای ایران مخصوص صدام و حزب بعث نبود بلکه سردمداران نظم جهانی آن روز یعنی آمریکا و شوروی و دنباله‌روهای آنها هم انگیزه زیادی برای تهاجم داشتند.

ایشان، دلیل دشمنی ابرقدرت‌ها با انقلاب مردمی بی‌نظیر ایران را غیرقابل تحمل بودن تفکر نوین و پیام این انقلاب برای آنها دانستند و افزودند: علت خصومت آنها این بود که انقلاب اسلامی یک فریاد صریح علیه نظم باطل و ویرانگر حاکم بر جهان و نظام سلطه یعنی تقسیم دنیا به سلطه‌گر و سلطه‌پذیر و تحمیل فرهنگ و نظر سلطه‌گران به سایر کشورها بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه سلطه‌گران نمی‌توانستند سخن نوی انقلاب اسلامی را که برای ملتها جذاب و قابل توسعه بود تحمل کنند، خاطرنشان کردند: آنها منتظر فرصت حمله به ایران بودند و صدام که فردی جاه‌طلب، طمّاع، وقیح، ظالم و بی‌ملاحظه بود این فرصت را برای قدرتها مهیا کرد و با تحریک آنها، به ایران حمله کرد.

ایشان با اشاره به اظهارات برخی‌ها در داخل مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی با همه دنیا بد و قهر است، گفتند: اگر مقصود آنها، قطع ارتباطات سیاسی و اقتصادی با دنیا است که به وضوح خلاف واقع است چرا که امروز با کشورهایی در ارتباط و تعامل هستیم که نیمی از مردم دنیا در آن کشورها زندگی می‌کنند، اما اگر منظور از قهر بودن، مخالفت با نظم سیاسیِ نظام سلطه است، این حرف درست است و ما همچون اول انقلاب با نظام سلطه که امروز غربی‌ها و در رأس آنها آمریکا قرار دارد، صریحاً مخالف هستیم و این مخالفت را اعلام می‌کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه امروز به برکت ایستادگی و حضور ملت ایران در عرصه‌های مختلف، جرأت حمله به مرزهای ایران وجود ندارد، افزودند: آنها امروز به شکل دیگری مشغول موذی‌گری و عناد هستند و باید از بن دندان درک کرد که علت خصومت‌ها، بهانه‌هایی همچون انرژی هسته‌ای و حقوق بشر و حقوق زن نیست بلکه آنها با سخن نوی جمهوری اسلامی در مقابل نظم فاسد جهانی مخالف هستند و تا وقتی که مردم و نظام اسلامی حرف زور آنها را قبول نکنند این مخالفت‌ها برطرف نمی‌شود که البته حرف زور آنها را قبول هم نخواهیم کرد.

ایشان علاوه بر جاذبه سیاسی نظام اسلامی یعنی ایستادگی آن در مقابل نظام غلط جهانی، جاذبه معنوی آن یعنی ایمان الهی را هم در جذب ملت‌ها و جوانان کشورهای دنیا و وحشت سلطه‌گران مؤثر دانستند و در بیان بخش دوم از سخنان خود یعنی گزارشی از جنگ گفتند: یک گزارش از جنگ، گزارش توصیفی است یعنی بیان وضعیت ارتش دشمن از جمله تجهیزات و سازماندهی کامل، پشتیبانی مستمر آمریکا و شوروی و اروپا از صدام ، انتقال اطلاعات میدان بوسیله آمریکا و تأمین مالی از طرف برخی دولت‌های همسایه.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به وضعیت نامناسب کشورمان از لحاظ تجهیزات نظامی و سازمان رزم در ابتدای جنگ، خاطرنشان کردند: طبق پیش‌بینی‌ها و قواعد عادی و مادی باید طرف متجاوز ظرف یک تا چند هفته به تهران می‌رسید اما با گذشت یک سال، با فتوحات درخشان همان نیروهای ما که در اول جنگ کم‌توان بودند، ضرباتی مهلک به ارتش مجهز صدام وارد شد و پس از هشت سال هم از مرزهای کشور بیرون رانده شدند که عامل اصلی در این پیروزی ایمان و مجاهدت بود.

ایشان نوع دیگری از گزارش جنگ را که مهمتر از گزارش توصیفی است، گزارش تبیینی جنگ خواندند و با تاکید بر لزوم اطلاع نسل جوان از هر دو نوع گزارش جنگ، گفتند: بر اساس این گزارش، جنگ فقط برای دفاع از وطن نبود البته دفاع از وطن، یک ارزش است اما مسئله جنگ، بالاتر از این ارزش یعنی دفاع از اسلام و عمل به دستور قرآن بود که به آن در ادبیات اسلامی، جهاد فی سبیل الله گفته می‌شود.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه دفاع مقدس، انقلاب و اسلام را زنده نگه داشت و با عزیز کردن ملت ایران، روح معنویت را در کشور ترویج کرد، افزودند: بر همین اساس سراسر جبهه‌ها تبدیل به عبادتگاه و دعا و توسل و گریه‌های نیمه‌شب و خدمات بی‌ریا شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطر نشان کردند: با وجود چنین روحیه‌ای بود که برغم سختی‌های زیادی که ملت ایران در جنگ هشت ساله متحمل شد، خداوند متعال عزت و نصرت و پیروزی خود را شامل حال این ملت کرد.

رهبر انقلاب در ادامه، وقایع کنونی فلسطین و لبنان را از جنس وقایع دوران دفاع مقدس و مصداق جهاد فی سبیل الله خواندند و گفتند: یک کشور اسلامی یعنی فلسطین به دست خبیث‌ترین کفّار عالم غصب شده و حکم قطعی و شرعی این است که همه تلاش کنند فلسطین و مسجدالاقصی را به صاحبان اصلی آن بازگردانند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: حزب‌الله لبنان که بخاطر غزه سینه خود را سپر کرده و در معرض حوادث تلخ قرار می‌گیرد، در حال جهاد فی سبیل الله است.

ایشان با اشاره به شباهت دیگر این نبرد با جنگ هشت ساله تحمیلی، گفتند: در این نبرد دشمن کافر و خبیث از بیشترین تجهیزات برخوردار است و آمریکا نیز پشت سر او قرار دارد و ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر

اینکه از اقدامات صهیونیست‌ها اطلاعی ندارند و دخالتی در موضوع ندارند، خلاف واقع است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخورداری دشمن صهیونیستی از پول، سلاح و تبلیغات جهانی، گفتند: تجهیزات و امکانات طرف مؤمن و مجاهد بسیار ناچیزتر از طرف مقابل است اما طرف پیروز، مجاهد فی سبیل الله یعنی مقاومت فلسطین و حزب الله لبنان است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دلیل پیروز بودن جبهه مقاومت را اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونی در کشتار وسیع بیگناهان و زنان و کودکان و بمباران مدارس و بیمارستان‌ها دانستند و افزودند: اگر رژیم صهیونی توانسته بود نیروهای مبارز را چه در غزه و کرانه باختری و چه در لبنان شکست دهد، احتیاج به این شکل از جنایت برای تظاهر به غلبه و برتری، نداشت.

ایشان ضربات وارد شده به نیروهای مقاومت و شهادت عناصر مؤثر و ارزنده حزب‌الله لبنان را خسارتی برای این گروه قهرمان دانستند اما افزودند: این موارد خسارتی نیست که حزب‌الله را از پا درآورد چرا که استحکام سازمانی و نظامی حزب‌الله و اقتدار آن بسیار بالاتر از اینها است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: جبهه مقاومت تا امروز پیروز بوده و به توفیق الهی پیروزی نهایی نیز از آنِ این جبهه خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بخش پایانی سخنان خود را به یک تذکر مهم در مورد مسایل داخلی اختصاص دادند و با تأکید بر اینکه رزمندگان و مجاهدان ما برای جلوگیری از برافراشته شدن پرچم دشمن در مرزهای کشور، جان خود را فدا و خانواده‌هایشان را داغدار کردند، گفتند: با وجود این فداکاری‌ها، ملت ایران نمی‌پذیرد که پرچم‌های نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن و وسوسه‌های خصمانه آن به وسیله افراد نفوذی و فریب‌خورده در کشور و دستگاههای مختلف برافراشته شود.

ایشان مسئولان بخش‌های مختلف بخصوص وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت، مطبوعات و صداوسیما را به مراقبت در مقابل نفوذ توصیه مؤکد کردند و افزودند: باید با هوشیاری کامل اجازه نداد دشمنِ شکست‌خورده از رزمندگان ما در مرزها، در داخل کشور بتواند با انواع ترفندها و حیله‌ها کار و توطئه خود را پیش ببرد.

در ابتدای این دیدار، شش نفر از اعضای خانواده بزرگ شهدا و فعالان عرصه فرهنگ دفاع مقدس به بیان مطالبی درخصوص فرهنگ ایثار و شهادت، تأثیر آن در حوزه‌های کاری خود، راههای گسترش این فرهنگ و همچنین برخی مسائل و دغدغه‌های ایثارگران پرداختند.

همچنین سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گزارشی از اقدامات این بنیاد بیان کرد.

۲۷۲۱۸


https://hirna.ir