04 مهر 1403
7

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از کشف کالای قاچاق از یک فروند شناور خبر داد.

کشف کالای قاچاق از یک فروند شناور

به گزارش خبرگزاری مهر، کیومرث حسن پور مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان گفت: پرونده قاچاق کالا به ارزش ۲۶ میلیارد و ۹۱۴ میلیون ریال در شعبه اول تعزیرات حکومتی قشم رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان افزود: شعبه پس از بررسی مستندات موجود و ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالاها و تحویل به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، متخلف را به پرداخت ۲۶ میلیارد و ۹۱۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته حسن پور، شعبه با توجه به اینکه ارزش شناور کمتر از ارزش کالای کشف شده است، چهار میلیارد و ۲۲۱ میلیون ریال معادل ارزش موتور شناور را به جریمه اضافه و متخلف را جمعاً به پرداخت ۳۱ میلیارد و ۱۳۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان افزود: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پایگاه دریابانی قشم، محموله های قاچاق شامل ۳۰۸ جفت دمپایی، ۲۶۴ جفت کفش بچگانه، ۲۰۰ عدد لوازم جانبی موبایل، ۱۰ عدد ساعت هوشمند، ۲۵ عدد پاور بانک، ۲۰ عدد هندزفری، ۲۰ عدد ایرپاد، پنج عدد ساعت مچی، هفت هزار و ۸۵۰ دست انواع لباس زنانه و شال، پنج عدد ویدئو پروژکتور، ۴۳۰ هزار نخ سیگار را از یک فروند شناور کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

حسن پور گفت: شعبه همچنین شناور حامل کالاهای قاچاق را به دلیل بلاصاحب بودن به نفع ستاد اجرایی فرمان امام ضبط کرد.

منبع:

https://hirna.ir