04 مهر 1403
4

مدیر عامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر با اشاره به مدیریت یکپارچه دریاچه شهدای خلیج فارس از تسریع در روند بازپس گیری اموال شهرداری خبر داد.

لزوم مدیریت یکپارچه دریاچه شهدای خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید قادری آذر، مدیر عامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر در حاشیه بازدید خبرنگاران از مجموعه چیتگر اظهار کرد: هدف از این بازدید و گردهمایی ها بررسی یکی از پرونده‌های قدیمی شهرداری است. در این دوره روند بازپس گیری اموال متعلق به شهرداری که حق شهر و شهروندان و شهرداری در آن رعایت نشده بود سرعت چشمگیری پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از این پرونده ها مسئله باملند بود که با پیگیری تیم اداره کل حقوقی و سازمان بازنشستگی شهرداری تهران مجتمع باملند به صاحب اصلی خود یعنی شهرداری تهران بازگشت، خاطرنشان کرد: امروز برای بررسی این فرایند دور هم جمع شده ایم.

قادری با بیان اینکه کلمه غصب برای این پرونده مناسب نیست، توضیح داد: در سال ۱۳۸۹ احداث مجموعه دریاچه چیتگر کلنگ می‌خورد و در سال ۹۲ فاز اول آن افتتاح می شود. در همان زمان این مجموعه در اختیار شرکت بام شهر قرار می‌گیرد.

قادری ادامه داد: البته در روند احداث تخلفاتی صورت و پرنده ای در این باره شکل می‌گیرد. بعد از اینکه در سال ۹۸ مستندات جمع آوری می‌شود روند دادرسی شروع می‌شود و نهایتاً سال ۱۴۰۲ پرونده بعد از ۵ سال به شهرداری برمی‌گردد.

مدیرعامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر با بیان اینکه قرارداد شهرداری با شرکت مربوطه به صورت بی.او.ال.تی بود، اظهار داشت: به این صورت که زمین خام در اختیار سازنده قرار می گیرد و بعد از انتهای قرارداد به صاحب اصلی بر می گردد. در قرارداد مقرر بود تا عدد مشخصی ساختمان ساخته بشود، اما ساخت متراژ بیشتر باعث می‌شود سرانه ابنیه تحت الشعاع قرار بگیرد که منجر به فسخ قرار داد شد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری توانست در یک دعوی حقوقی برنده موضوع بشود و مدیریت باملند در حال حاضر در حیطه اختیارات شهرداری تهران است، بیان کرد: اتفاقات خوبی از زمانی که شهرداری متولی اینجا شد، رخ داد. آب شرب این مجموعه بعد از حدود ۸ سال متصل و نوسانات برق و مشکلات تاسیساتی آن نیز تا حد زیادی مرتفع شد. بحث ایمنی باملند نیز در حال پیگیری است و تمام هم و غم شهرداری این است که مشکلات این مجموعه را حل کند.

قادری ادامه داد: این مجموعه برای شهروندان تهرانی و شاید کل ایران منحصر به فرد است. اعضای شورای شهر از زمانی که اینجا تحویل شهرداری تهران شد توجه ویژه ای به این منطقه داشتند تا معضل اساسی اینجا یعنی «نبود مدیریت یکپارچه» حل بشود. باید از این فرصت بسیار بزرگی که داریم استفاده کنیم چرا که این دریاچه در کشور بی نظیر است و هم از لحاظ پدافند غیر عامل و هم محیط زیبای منحصر به فرد اینجا قابل توجه است.

وی در پاسخ به این سوال که چه اقدامی در جهت رفع معضل پارکینگ این منطقه انجام گرفته است، توضیح داد: محیط طبیعی دریاچه، کارکرد اصلی اینجاست که برای همگان قابل استفاده است. در کنار آن درآمد پایدار هم برای شهرداری تعریف شده است. در قسمت‌های مختلف چند پارکینگ تعبیه شده و منطقه ۲۲ نیز پای کار آمده و یک طرحی را در حاشیه اینجا برای تعبیه پارکینگ حداکثری ارائه کرده است. قطعاً برای توسعه آن به ساخت پارکینگ‌های مکانیزه خواهیم پرداخت.

منبع:

https://hirna.ir