04 مهر 1403
3

بازیکن اسبق استقلال گفت: کسی که یک روز هم پیراهن این تیم را پوشیده می‌داند شرایط این تیم به ویژه در آستانه دربی برای هواداران و بازیکنان استقلال تا چه اندازه حساس و تاثیرگذار است.

استقلال با یک گل پرسپولیس را شکست می‌دهد/ فکر نمی‌کردم چاقو دسته خودش را ببرد!/ غیبت چشمی جبران ناپذیر است

سبو شهبازیان مدافع اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره اتفاقات اخیر پیرامون نیمکت سرمربیگری استقلال و حواشی به وجود آمده در باشگاه اظهاراتی را مطرح کرد.

در روزهای گذشته اتفاقات مهمی برای استقلال رخ داد. نظر شما درباره وقوع چنین مسائلی چیست؟

واقعا انتظار چنین شرایطی را نداشتم و فکر می‌کردم اگر هم قرار است اتفاقی برای استقلال به لحاظ حاشیه‌ای رخ بدهد از بیرون از این مجموعه باشد و انتظار نداشتم که کادر مدیریتی و مشاور مدیرعامل فردی باشد که بخواهد آرامش تیم استقلال را به هم بزند از این رو واقعا متعجب و متاسف شدم. تنها چیزی که به نظر نمی‌رسید اتفاق بیفتد، رخ داد و ما از خودی خوردیم.

سورپرایز شدید؟

در واقع شاید بهتر است اینطور بگویم انتظار هر اتفاقی برای ایجاد حاشیه قبل از دربی برای استقلال را داشتم غیر از اینکه یک استقلالی که خودش روزی پیراهن این تیم را بر تن کرده و می‌داند وضعیت تیم قبل از دربی چیست، برای استقلال حاشیه ایجاد کند.‌ فکر نمی کردم چاقو دسته خودش را ببرد! آقای حقدوست گرچه سابقه چندانی در استقلال ندارد ولی به هر حال کسی که یک روز هم پیراهن این تیم را پوشیده باشد می‌داند شرایط این تیم به ویژه در آستانه دربی برای هواداران و بازیکنان تیم استقلال تا چه اندازه حساس و تاثیرگذار است.

با وجود این اتفاقات فکر می‌کنید حالا استقلال بتواند خودش را جمع و جور کند و یک بازی مطلوب را در دیدار با پرسپولیس ارائه بدهد؟

قطعاً این اتفاق می‌افتد. هم کادر فنی استقلال افراد با تجربه‌ای را در جمع خود دارد و هم بازیکنان استقلال نفراتی هستند که در این فوتبال حضور داشته‌اند و می‌توانند خودشان را فورا در شرایط روحی روانی خوب قرار بدهند. من حتم دارم استقلال به خوبی از این مرحله سخت عبور می‌کند و دوباره با گرفتن امتیازات خودش را به صدر جدول می‌رساند.

اما در حال حاضر استقلال فاصله زیادی با سپاهان در صدر دارد. فکر نمی‌کنید این کار تا حد زیادی سخت باشد؟

طبیعتاً سخت است من که نمی‌گویم استقلال خیلی راحت یا ظرف دو هفته به صدر جدول می‌رسد بلکه از دست دادن امتیازات خوب مقابل ملوان و استقلال خوزستان یا نساجی به این راحتی‌ها جبران نمی‌شود اما استقلال که کار را برای خودش سخت کرده می‌تواند از این شرایط سخت عبور کند و دوباره سر پا بایستد و صدر جدول را در دست بگیرد.

استقلال با یک گل پرسپولیس را شکست می‌دهد/ فکر نمی‌کردم چاقو دسته خودش را ببرد!/ غیبت چشمی جبران ناپذیر است

درباره شرایط دفاعی استقلال انتقادات زیادی مطرح می‌شود. شما که خودتان مدافع بوده‌اید نظرتان درباره این وضعیت چیست؟

متاسفانه اوضاع روحی روانی تیم استقلال در هفته‌های گذشته چندان مطلوب و روبه‌راه نبوده است و این موضوع به شدت روی بازیکنان خط دفاعی تاثیرگذار است. مدافعان هر تیم به شدت تحت تاثیر وضعیت روحی روانی سرمربی قرار دارند و به همین دلیل است که می‌گویم بازیکنان خط دفاعی استقلال اصلاً تمرکز نداشته و شرایط تحت فشار بدی را پشت سر گذاشتند. البته آنها قطعاً به لحاظ هماهنگی هم هنوز به شرایط مطلوب دست پیدا نکرده‌اند و این باید هرچه سریع‌تر از بین برود.

چقدر به امتیازگیری استقلال در دیدار دربی امیدوار هستید؟

خیلی زیاد. هرچه باشد و هر اتفاقی افتاده باشد ما استقلالی و استقلال تحت هر شرایطی فقط با اسم خودش تیم مقابل را تحت تاثیر قرار می‌دهد چه برسد با بازیکنانش. من معتقدم استقلال در این فصل یکی از بهترین یارگیری‌ها را در طول سال‌های گذشته داشته و با حضور بازیکنان خارجی خوب و نفراتی مثل رامین رضاییان قطعاً می‌توانیم وضعیت خوبی رو برای خودمان رقم بزنیم.

غیبت روزبه چشمی چقدر روی این موضوع تاثیرگذار است؟

طبیعتاً نبودن چشمی روی وضعیت روحی روانی تیم تاثیر منفی می‌گذارد اما جواد نکونام می‌تواند این موضوع را با درایت حل و فصل کند. حضور بازیکن بزرگی مثل حسین حسینی و یا رامین رضاییان در جمع بازیکنان استقلال موجب می‌شود تا کمبود روزبه چشمی کمتر احساس شود. قطعاً داور دیدار با نساجی خودش هم متوجه شده که نباید روزبه چشمی را اخراج می‌کرد اما به هر حال دیگر زمان به عقب برنمی‌گردد و کاری نمی‌توان انجام داد.

نتیجه دربی؟

امیدوارم استقلال با اختلاف یک گل برنده شود. ما باید بدانیم که مساوی در این بازی به هیچ دردمان نمی‌خورد چون باز هم دو امتیاز دیگر از صدر جدول و از رقبا عقب می‌افتیم ما فقط باید برنده شویم تا هم بحران را پشت سر بگذاریم و هم رو به بالای جدول حرکت کنیم.


https://hirna.ir