03 مهر 1403
3

تست موشک چینی چندبار مصرف نبولا-۱ با شکست و فرود آن روی زمین با انفجار روبرو شد.

تست موشک چندبار مصرف چینی شکست خورد
دریافت 10 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ،«دیپ بلو آئرواسپیس»شرکت موشک سازی خصوصی چینی اعلام کرد ابزار «نبولا-۱» آن که در حوزه ابزارهای پرتاب چندبار مصرف با سوخت کراسین پیشرو به حساب می آیدا، نتوانسته تست بازیافت پس از پرتاب به ارتفاع بالا را تکمیل کند.

با وجود آنکه موشک مذکور طی آزمایش توانست به ۱۰ مورد از ۱۱ هدف تعیین شده برای آزمایش پرتاب و فرود عمودی دست یابد، اما در مرحله آخر با چالش هایی روبرو شد که سقوط و درهم خردشدن آن را در پی داشت.

به گفته شرکت، ۳ موتور موشک نبولا-۱ طبق انتظارات روشن شدند و آن را به ارتفاع بالا بردند. فرایند فرود موشک آزمایشی نیز با خاموش شدن ۲ موتور طبق برنامه ریزی قبلی آغاز شد.

تست موشک چندبار مصرف چینی شکست خورد

با این وجود زمانی که قرار شد موشک روی پد تعیین شده، فرود بیاید، اختلالاتی در عملکرد آن به وجود آمد. در همین راستا مکانیسم فرود درست کار نکرد و در نتیجه نبولا-۱ فرود سختی داشت به طوریکه بخش بالایی موشک شکست. طبق تصویر منتشر شده، آسیب های آتش سوزی روی بدنه موشک نیز دیده می شود.

قطر بخش دوم موشک چینی ۳.۳۵ متر و سوخت این موشک که ۹ موتورThunder-R۱ دارد، ترکیبی از کراسین و اکسیژن مایع است. این موتورها با چاپگر ۳ بعدی ساخته شده اند و قسمت اول موشک را تشکیل می دهند.

منبع:

https://hirna.ir