01 مهر 1403
6

بخشایش اردستانی با بیان این که ایران حتما در خرید پیجرهای حزب‌الله دخالت داشته، چون به هر حال یکی از این پیجرها دست سفیر ایران در لبنان بوده است، گفت: براساس اطلاعاتی که از برخی نیروهای اطلاعاتی و نظامی گرفته‌ایم، شهید رئیسی نیز از یک پیجر استفاده می‌کرد که البته شاید نوع آن با پیجری که دست نیروهای حزب‌الله بود، تفاوت داشت.

ادعای عجیب درباره رئیسی: یکی از سناریوهای محتمل درباره رئیس‌جمهور فقید، منفجر شدن پیجر او است/ نیروهای ایرانی هم در خرید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد بخشایش اردستانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به خرید پیجرها و تجهیزات ارتباطی حزب الله و نیروهای مقاومت گفت:  اسرائیل هم از لحاظ تکنولوژی و هم دوراندیشی دست برتر را دارد و حتی از فیلم‌های هالیوودی هم الگوبرداری می‌کند؛ مثلا درباره همین انفجار پیجرها که هفته گذشته در لبنان رخ داد، بیش از ۱۰ سال پیش فیلمی را ساخته بودند که در آن وسایل ارتباطی افراد منفجر می‌شد و کشته می‌شدند. بنابراین بعید نیست که اسرائیلی‌ها از فیلم‌های هالیوودی که توسط آمریکایی‌ها و بعضا توسط لابی‌های صهیونیستی ساخته می‌شود، برای چنین عملیات‌هایی استفاده کنند که این هم یک نوع دوراندیشی است. 

بنابر گزارش دیده بان ایران، نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هدف اصلی اسرائیل از ضربه زدن به حزب‌الله این است که رژیم صهیونیستی می‌خواهد این گروه را از صحنه جنگ غزه بیرون کند، به همین دلیل از انواع عملیات‌ها و روش‌های خرابکارانه بهره می‌برد تا حزب‌الله را به‌هم بریزد. انفجار هزاران وسیله ارتباطی نیروهای حزب‌الله نیز عملا قوه ادراک را از این گروه گرفت و نوعی سردرگمی را برای مقامات آن به وجود آورد. رژیم صهیونیستی اساسا پول بسیار کلانی خرج می‌کند و سازمان‌های جاسوسی هم یا با دادن پول یا از طریق پرستوها، اهداف خود را دنبال می‌کنند. در چنین شرایطی، وجود نفوذ در حزب‌الله کاملا طبیعی است، همان‌گونه که متاسفانه در دستگاه‌های اطلاعاتی خود ما نیز بعضا شاهد نفوذ دشمن هستیم. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شخصا هنوز با این صحبت وزیر محترم اطلاعات که گفتند در مساله ترور شهید اسماعیل هنیه، در جمهوری اسلامی نفوذ وجود نداشت، مخالفم، چون قانع نشده‌ام که بدون نفوذ، محل دقیق اقامتگاه شهید هنیه، طبقه محل اقامت ایشان در آن اقامتگاه و زمان دقیق حضور ایشان، لو رفته باشد. اساسا مساله نفوذ در دستگاه‌های اطلاعاتی، امری طبیعی است و همان‌گونه که ما از دشمن جاسوسی می‌کنیم، آن‌ها هم این کار را انجام می‌دهد. بنابراین نباید نفوذ را انکار کنیم، بلکه باید شکاف‌هایی را که باعث نفوذ دشمنان می‌شود، تا جایی که امکان دارد، ببندیم. 

لو رفتن محل برگزاری جلسه «ابراهیم عقیل» حتما ناشی از نفوذ بود

بخشایش اردستانی با تاکید بر این که لو رفتن محل برگزاری جلسه شهید «ابراهیم عقیل» نیز حتما ناشی از نفوذ در حزب‌الله بوده است، اظهار داشت: وقتی جلسه یکی از مهمترین فرماندهان حزب‌الله با تعدادی از فرماندهان و نیروهای مهم این گروه، به صورت دقیق توسط جنگنده اسرائیلی مورد هدف قرار می‌گیرد، دیگر شکی باقی نمی‌ماند که حزب‌الله لبنان به نفوذ آلوده شده است. همان‌طور که در موضوع انفجار پیجرها نیز قطعا نفوذ رخ داده است و مسئولان اطلاعاتی حزب‌الله باید به وصتر دقیق روی این نکته کار کنند که این پیجرها از چه طریقی خریداری شده، از چه مسیری به لبنان منتقل شده و چگونه بین اعضای گروه توزیع شده است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مجلس در ادامه گفت: یکی از سوال‌های موجود این است که اساسا چرا پیجرهای خاصی برای نیروهای حزب‌الله لبنان خریداری شده است؟ اگر افراد حزب‌الله از همان موبایل‌های عادی استفاده می‌کردند که سایر مردم لبنان هم از آن‌ها استفاده می‌کنند، شاید این مشکل برایشان پیش نمی‌آمد؛ چون اسرائیل هیچ‌وقت نمی‌تواند چندین هزار گوشی موبایل اهالی لبنان را هم‌زمان باهم منفجر کند، اما وقتی متوجه می‌شود که صرفا نیروهای حزب‌الله از یک نوع پیجر خاص استفاده می‌کنند، حتما برای هدف قرار دادن این پیجرها، برنامه‌ریزی می‌کند. مقامات اطلاعاتی حزب‌الله حتما باید این مسائل را مورد بررسی قرار دهند و هم‌زمان باید درزهایی را که باعث ایجاد نفوذ در این گروه شده است، بپوشانند. 

وی در ادامه تاکید کرد: مسئولان حزب‌الله حتما باید حواسشان را جمع می‌کردند که این پیجرها را از چه مسیری تهیه می‌کنند و در اختیار نیروهای خود می‌گذرند، چون بارها درباره ابزارهایی که از برخی کشورها خریداری می‌شود، هشدار داده شده است؛ از جمله این که رهبر انقلاب هم درباره واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی گفتند که نباید از این‌ها استفاده کنیم و هم درباره لزوم پرهیز از به‌کارگیری ابزارهایی که در کشورهای دشمن تولید می‌شود، هشدار داده‌اند. البته قطعا نیروهای ایرانی هم در خرید پیجرهای حزب‌الله نقش داشته‌اند و بنابراین، دستگاه‌های اطلاعاتی خود ما نیز باید به این مساله ورود پیدا کنند. 

مشابهت نحوه به شهادت رساندن «ابراهیم عقیل»، «فؤاد شکر» و «اسماعیل هنیه»

بخشایش اردستانی با بیان این که حتما بخشی از پیجرهایی که نیروهای حزب‌الله از آن‌ها استفاده می‌کردند، توسط اسرائیلی‌ها شنود می‌شد، گفت: سناریوهای متفاوتی درباره این که چرا اسرائیل، پیجرها را منفجر کرده است، وجود دارد؛ یکی از سناریوهای محتمل این است که تحت شنود قرار داشتن دو عدد از این دستگاه‌های پیجر لو رفته و وقتی رژیم صهیونیستی فهمیده است که حزب‌الله متوجه این مساله شده، از طریق انفجار پیجرها، ضربه خود را به حزب‌الله زده است. البته گفته می‌شود که عده‍‌ای در دانشگاه آمریکایی لبنان به نیروهای حزب‌الله گفته بودند که پیجرهای قدیمی خود را تحویل دهید و پیجرهای جدید تحویل بگیرید و سپس، برخی عوامل حزب‌الله متوجه آلوده بودن این پیجرها می‌شوند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اسرائیلی‌ها یا به این دلیل که فهمیده‌اند تحت شنود قرار داشتن پیجرها لو رفته است، دست به منفجر کردن آن‌ها زده‌اند یا آن‌قدر از عملیات حزب‌الله در هدف قرار دادن ساختمان ۸۲۰۰ که یکی از مقرهای اصلی اطلاعاتی ارتش اسرائیل بود، عصبانی شدند که خواستند به این صورت، انتقام بگیرند. به هر حال، حزب‌الله هم عملیات‌های موفقی انجام داده است که یکی از آن‌ها عملیاتی بود که در انتقام به شهادت رساندن «فؤاد شکر» انجام شد. همین که حزب‌الله لبنان در طول ۱۱ ماه گذشته به اسرائیل اجازه نداده است که تمام تمرکز خود را روی غزه بگذارد، صهیونیست‌ها را بسیار عصبانی کرده است. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: نحوه به شهادت رساندن «ابراهیم عقیل» بسیار مشابه عملیاتی بود که اسرائیلی‌ها در ماه‌های اخیر علیه شهید «فؤاد شکر» و برخی دیگر از فرماندهان حزب‌الله انجام داده بودند. این نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها حتما توانسته‌اند که در لایه‌های حزب‌الله لبنان نفوذ کنند و از محل اقامت یا برگزاری جلسات فرماندهان ارشد این گروه، باخبر شوند. در مساله ترور شهید هنیه نیز اتفاق مشابهی رخ داد و ساعت، محل دقیق اقامت و حتی طبقه‌ای که ایشان در اقامتگاه مربوطه در آن حضور داشت، لو رفته بود و رژیم صهیونیستی از این طریق، ایشان را به شهادت رساند. 

نتانیاهو، جنگ را تا انتخابات آمریکا طول می‌دهد تا ترامپ پیروز شود

بخشایش اردستانی با بیان این که ایران حتما در خرید پیجرهای حزب‌الله دخالت داشته، چون به هر حال یکی از این پیجرها دست سفیر ایران در لبنان بوده است، گفت: براساس اطلاعاتی که از برخی نیروهای اطلاعاتی و نظامی گرفته‌ایم، شهید رئیسی نیز از یک پیجر استفاده می‌کرد که البته شاید نوع آن با پیجری که دست نیروهای حزب‌الله بود، تفاوت داشت، ولی یکی از سناریوهای محتمل درباره حادثه‌ای که برای رئیس‌جمهور فقید ما پیش آمد، منفجر شدن پیجر ایشان است. البته این که شهید رئیسی از پیجر استفاده می‌کرد را مطمئن هستیم، اما این که آیا دقیقا انفجار پیجر باعث ایجاد حادثه برای ایشان شده باشد را مطمئن نیستیم، اگرچه ممکن است وقتی شهید رئیسی به مرز آذربایجان رفتند، اسرائیلی‌ها به اطلاعات پیجر ایشان دست پیدا کرده باشند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در حال حاضر وضعیت منطقه به‌شدت دچار تنش شده است. در شرایط جنگی، شدت تنش‌ها معمولا روی یک منحنی سینوسی حرکت می‌کند، یعنی وقتی تنش به اوج خود می‌رسد، بعد از مدتی فروکش می‌کند. درباره شرایط منطقه لبنان و فلسطین اشغالی نیز حتما در آینده نه‌چندان دور، تنش‌ها کاهش پیدا می‌کند و شرایط صلح برقرار می‌شود، اما به نظر می‌رسد که نتانیاهو می‌خواهد که همین فضای تنش‌زای موجود را تا انتخابات آمریکا نگه دارد تا به این صورت، دموکرات‌ها شکست بخورند و ترامپ پیروز شود، چون اولا نتانیاهو با ترامپ، دوستی شخصی دارد، ثانیا مقامات تندروی اسرائیل احساس می‌کنند که اگر دولت دموکرات‌ها ادامه یابد، نمی‌توانند حمایت‌های مد نظر خود را از آمریکایی‌ها دریافت کنند. 

2329215


https://hirna.ir