01 مهر 1403
4

اقتصادنیوز: رییس سازمان بورس گفت: باید زمینه را برای تشکیل کانون سهامداران حقیقی فراهم کنیم.

تشکیل کانون سهامداران حقیقی در دستور کار سازمان بورس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، «حجت‌اله صیدی» امروز صبح، در جلسه هم‌اندیشی که با حضور مدیران ارکان بازار سرمایه و نیز اعضای هیات مدیره سازمان بورس برگزار شد، اعلام کرد: تلاش می‌کنیم تا از طریق همکاری‌ بین ارکان بازار سرمایه، زمینه ایجاد بازاری شفاف و روان‌ را فراهم کنیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار که پیش‌تر در آیین تکریم و معارفه خود در هفته گذشته نیز بر لزوم توسعه بورس‌های کالایی تاکید کرده بود، بار دیگر لزوم اهتمام به اجرای این برنامه را یادآوری کرد و گفت: به دنبال انجام سلسله اقداماتی هستیم تا بورس کالا و بورس انرژی بزرگ شوند و در مسیر توسعه قرار بگیرند.

وی با اعلام این‌که تعامل با نهادهای ذی‌ربط، در داخل و بیرون دولت، از جمله برنامه‌ها و دستور کارهای اصلی سازمان بورس در دوره جدید است، گفت: همه تلاش خود را برای موفقیت در این زمینه به کار می‌گیریم و زمینه افزایش این همکاری‌ها را ایجاد خواهیم کرد.

صیدی تاکید کرد: از گذشته، در بازار، با ریسک سیستماتیک ناشی از تصمیم‌گیری‌های دولت مواجه بوده‌ایم، این امر همیشه در دولت‌های مختلف و با رویکردهای متفاوت نیز وجود داشته است، تلاش می‌کنیم این ریسک را در دوره جدید تا حد امکان کاهش دهیم .

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر پرهیز از اتخاذ تصمیمات خلق‌الساعه در بازار سرمایه توضیح داد: دستور کار ما، حرکت به سمت تصمیمات پیش‌بینی‌پذیر است. به طور حتم تلاش خود را در این زمینه به کار خواهیم گرفت.

صیدی با بیان این‌که سازمان بورس در آینده جلساتی را به صورت اختصاصی با کانون کارگزاران و کانون نهادهای سرمایه گذاری برگزار خواهد کرد، گفت: تلاش می‌کنیم تا زمینه تشکیل کانون سهامداران حقیقی را نیز، برای پیگیری منافع سهامداران، فراهم کنیم.

 


https://hirna.ir