01 مهر 1403
7

شبکه کودک سیما در آستانه اکران فیلم «ببعی قهرمان» برخلاف رویه معمول خود، تبلیغات قابل توجهی را برای این انیمیشن سینمایی پخش می‌کند.

تبلیغ متفاوت یک انیمیشن در تلویزیون

به گزارش همشهری آنلاین، در حالی که کمتر از یک هفته تا آغاز نمایش عمومی پویانمایی بلند سینمایی «ببعی قهرمان» محصول سازمان هنری ـ رسانه‌ای اوج باقی مانده، شبکه کودک سیما در ویژه‌برنامه آغاز سال تحصیلی، به تبلیغات برای نمایش این اثر پرداخت.

این ویژه‌برنامه که با عنوان «سلام به آینده» در شبکه‌های مختلف پخش می‌شود و از صبح دیروز در شبکه پویا آغاز شد، با دعوت از عروسک «ببعی»، چندین بار مخاطب خردسال سیما را به تماشای این فیلم در سالن‌های سینما دعوت کرد. در اتفاقی غیرمرسوم همچنین مجری برنامه با اعلام روز اکران این انیمیشن، خطاب به مخاطبان رسانه ملی گفت: چقدر خوب است ما اولین نفراتی باشیم که به یکی از سینماهای کشور برویم و فیلم «ببعی قهرمان» را تماشا کنیم!

سریال پویانمایی دوبعدی «ببعی» محصول سازمان هنری ـ رسانه‌ای اوج طی یکی ـ دو سال اخیر همواره روی آنتن شبکه کودک سیما قرار داشته است.

عروسک «ببعی» که ویژه تبلیغات این فیلم در شبکه کودک طراحی شده، با داشتن موی آبی پررنگ، بیشتر شبیه به نسخه سینمایی سه‌بعدی «ببعی» است و شباهت چندانی به نسخه تلویزیونی این کاراکتر ندارد.

رویکرد متفاوت تلویزیون برای تبلیغ یک انیمیشن سینمایی

شبکه کودک در روزهای گذشته تیزرهای کوتاه اعلام زمان اکران پویانمایی بلند «ببعی قهرمان» را روی آنتن برده و در اقدامی کم‌سابقه، میان‌برنامه‌ای سه دقیقه‌ای پخش می‌کند که در آن، عروسک «ببعی» به دفتر شبکه کودک می‌رود و در استودیوی این شبکه، تاریخ آغاز نمایش عمومی این فیلم را اعلام می‌کند.

پخش تبلیغات تلویزیونی برای «ببعی قهرمان» در حالی پیش از شروع نمایش عمومی این اثر آغاز شده که برخی دیگر از آثار سینمایی کودک و نوجوان مثل فیلم سینمایی که هم‌اکنون هم روی پرده سینماها هستند، از حمایت تبلیغاتی خاصی در آنتن رسانه ملی برخوردار نبوده‌اند. حال پرسش اینجاست آیا رویه این روزها درباره این انیمیشن سینمایی خاص، ممکن است برای دیگر محصولات سینمایی کودک نیز اجرا شود یا به بعضی از آثار محدود می‌ماند؟


https://hirna.ir