31 شهریور 1403
5

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: خوشبختانه با وجود مشکلات بسیاری که برای تیم از طرق مختلف ایجاد شد، امروز با حمایت همه‌جانبه در وضعیت خوبی هستیم و امیدوارم هواداران مثل همیشه پشت تیم باشند.

عدد پرسپولیس برای لیموچی بیشتر بود!/ هدف سپاهان قهرمانی در آسیاست

مهدی آذربایجانی مدیرعامل باشگاه سپاهان امشب در برنامه شب‌های فوتبالی اظهار داشت: بنده در ورزش سابقه دارم و یک ورزشکار حرفه‌ای کاراته بوده‌ام، از قدیم علاقمند به باشگاه سپاهان بودم و پدرم به عنوان مشاور در باشگاه سیمان سپاهان حضور داشت؛ در خصوص حضور من در باشگاه مسؤولان کارخانه تصمیم گرفتند و با دغدغه و احساسی که داشتم و شرایط خاصی در باشگاه وجود داشت، انتخاب شدم ثبات به تیم برگردد و سپاهان رویایی را به مرور زمان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به شرایط تیم سپاهان ادامه داد: متأسفانه طی ۱۰ سال علی‌رغم شایستگی‌ها جامی برای سپاهان به ارمغان نیامده بود. خوشحال هستم که در اولین قدم با تلاش همه عزیزان جام گرفتیم، هر تیم حرفه‌ای به دنبال رسیدن به نتیجه در بالاترین سطح است و بعد از جام حذفی وارد فضای نقل و انتقالاتی شدیم.

آذربایجانی در مورد خداحافظی مورایس بعد از قهرمانی حذفی گفت: مورایس نسبت به شرایط حاکم به فوتبال ایران و مسائل سال گذشته مانند کسر امتیاز، ۶ بازیکن و مسائلی که باعث شد سپاهان ناگهان وارد شوک شود، تصمیم بر رفتن داشت، با رایزنی و گفت‌وگو نواقص رفع شد، بحث‌هایی داخلی نیز وجود داشت و مورایس تحت تأثیر این موارد ناراحت شده بود؛ البته مورایس یک مربی حرفه‌ای است و تمام تلاش ما این بود که وی را نگه داریم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان تصریح کرد: با هیچ مربی وارد گفت‌وگو نشدیم و در مورد این مورد کاملاً با هیأت مدیره هماهنگ هستیم، به غیر از مورایس گزینه‌ای نداشتیم، سپاهان و مورایس مشکل مالی نداشته‌اند.

وی در خصوص برخی اعداد و ارقام در خصوص قرارداد مورایس عنوان کرد: این حرف‌ها در فوتبال ایران نیست، ابعاد فوتبال ایران مشخص نیست و برخی اعداد با عقل جور در نمی‌آید؛ مسائل مالی ما شفاف و دقیق است، شایر برخی جاها بریز و بپاش باشد اما این‌جا مورد سؤال قرار می‌گیریم.

آذربایجانی ادامه داد: ما سقف بودجه را رعایت کردیم، هرکسی باید خودش مسائل خودش را پیگیری کند، سعی کردم کاری به کار کسی نداشته باشم؛ مسؤولان موارد باشگاه را به دقت بررسی می‌کنند و حتما بقیه را نیز بررسی می‌کنند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان با اشاره به این‌که سال گذشته فسخ برخی بازیکنان برای رعایت سقف بودجه بوده است، گفت: به اندازه سقف بودجه هزینه کردیم، حسابرسی می‌شویم و هزینه‌های ما کاملا مشخص است و همه اسناد نیز موجود است، با افزایش سقف بودجه، ۳ بازیکن باقی مانده را ثبت کردیم؛ شاید تیم‌های دیگر بازیکن ۶۰ میلیاردی داشته باشد اما ما نداریم نیازی نیست اعداد و ارقام بازیکنان را باز کنیم و درست نیست.

وی یادآور شد: تخصص من مالی اقتصادی است، فیرپلی مالی در اروپا مطرح شد اما برخی باشگاه‌ها نتوانستند تعهدات را اجرا کنند و دچار چالش شدند، براساس میزان ورودی باشگاه‌ها تعهدات را گذاشتند؛ کارخانه فولاد مبارکه دقیق، منظم و با حساس و کتاب و بدون مسائل جانبی هزینه می‌کند و بخشی از مجوز حرفه‌ای نیز مسائل مالی است.

آذربایجانی در مورد فروش بازیکنان جوان سپاهان بیان داشت: ما در باشگاه یک آکادمی قوی داریم و بیشترین درآمدزایی را از صدور بازیکنان داشته‌ایم که ترانسفر بازیکنان برای باشگاه درآمد ایجاد می‌کند، یک میلیون دلار برای قربانی و یک میلیون و چهارصد دلار برای حسین‌نژاد درآمدزایی داشتیم؛ حسین‌نژاد از روسیه پیشنهاد داشت، البته بازیکنانی از ما بودند که پیشنهاد خارجی داشتند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان در مورد جذب لیموچی گفت: پرسپولیس با مبلغ بیشتر خواهان جذب لیموچی بود اما خود لیموچی علاقمند به حضور در سپاهان به دلیل توجه شخص مورایس بود، در این موضوع حرفه‌ای عمل کردیم؛ پرداخت رضایت‌نامه به سایر باشگاه‌ها نیز کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: فوتبال جنبه اقتصادی دارد، باشگاه‌های حرفه‌ای به دنبال بازیکنانی هستند که در سطح بالاتری هستند، بازیکنان ما در کشورهای عربی درآمد خوبی دارند؛ همین که تیم ملی به رتبه ۱۹ دنیا رسیده است، افتخارآمیز است و وقتی می‌خواهیم در دنیا رقابت کنیم، در حوزه مالی نیز باید به این سمت برویم.

آذربایجانی با اشاره به حضور انزونزی در سپاهان تصریح کرد: حضور انزونزی در ایران اتفاق خوبی است و به لیگ شخصیت می‌دهد، مورایس یک مربی حرفه‌ای است و پیشنهادات زیادی داشتیم، انزونزی بازیکن حرفه‌ای است مذاکره اولیه داشتیم و در فرانسه نیز پیگیری کردیم، وقتی وی باشگاه را حرفه‌ای دید، پذیرفت و به تیم سپاهان اضافه شد.

مدیرعامل باشگاه سپاهان در خصوص چمن ورزشگاه نقش‌جهان عنوان کرد: در ماه‌های گذشته خیلی روی چمن کار شد. امسال گرمای وحشتناکی داشتیم. چمن ورزشگاه سال‌ها آسیب دیده بود و امسال دیگر احیا نشد. بعد از بازی با چادرملو چمن را جمع کردیم و به سرعت در حال کار هستیم؛ امیدواریم به زودی ورزشگاه به چرخه بازگردد، تصور بر این بود که می‌شد چمن را احیا کرد اما به حد اعلا نرسید و زهکش نیز به خوبی عمل نمی‌کرد.

وی افزود: مدلی که داریم پیش می‌بریم، نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان هزینه دارد، پیمانکار تخصصی است که در مجموعه‌های قبلی خودمان نیز کار کرده است و نظارت دقیقی روی اجرای چمن جدید داریم؛ تلاش می‌کنیم که چمن در آبان ماه آماده شود و فعلاً در ورزشگاه فولادشهر بازی می‌کنیم.

آذربایجانی در مورد حضور در آسیا گفت: مقابل شباب الاهلی می‌توانستیم برنده باشیم، مقابل الوحدات کاملا بازی را در اختیار داشتیم اما نتیجه طور دیگری رقم خورد قطعا هدف قهرمانی در آسیا داریم و تلاش می‌کنیم جام آسیایی را به مجموعه جام‌های سپاهان اضافه کنیم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان در مورد جدایی برخی بازیکنان بیان کرد: رامین ستاره است اما تصمیم گرفته بود در سپاهان نباشد و بعد از جام حذفی جدا شد. مورایس خیلی بر ماندن وی اصرار نداشت و مورایس به نظر بازیکنان احترام می‌گذارد؛ شهریار نیز تمایل به جدایی داشت و مذاکره با تیم اماراتی کرده بود، هرکسی که مورایس می‌خواست را حفظ کردیم

سعی کردیم با نگاه منطقی و درست پیش برویم، نقل و انتقلات بسته شد، گفت: شاید بازیکن بازی‌ساز نیاز باشد اما فعلا کسی را مد نظر نداریم.

وی در مورد وضعیت دانشگر تصریح کرد: دانشگر را خیلی دوست دارم و یکی از بازیکنانی است که ارتباط خوبی با وی داریم، اتفاقاتی افتاد اما برطرف شد و بازیکنان در تمرین شرکت کردند، دانشگر در سپاهان می‌ماند، دغدغه‌هایی داشت و علاقمند به تجربه جدید داشت؛ دانشگر ارزشمند است و هواداران باید بیشتر هوای وی را داشته باشند، سعی کردیم دغدغه‌های دانشگر برطرف شود.

آذربایجانی در مورد وضعیت یزدانی نیز عنوان داشت: یزدانی نیز با همراهی رئیس هیأت مدیره به تمرین بازگشت، تیم چارچوب خاصی دارد وو بحثی در رعایت نظم بود، یزدانی صحبت کرد و به تمرین اضافه شد؛ سعی داریم که حواشی تیم را تحت تأثیر قرار ندهد روحیه تیمی مهم است تا بازیکنان همدل در اختیار سرمربی باشند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان ادامه داد: در وضعیت خوبی هستیم و امیدواریم هواداران پشت تیم باشند تا نتایج خوب را در لیگ ادامه دهیم؛ در آسیا نیز می‌توانیم بازی الوحدات را جبران کنیم، سپاهان فقط از اصفهان طرفدار ندارد، از شهرها و کشورهای مختلف هوادار داریم.

وی در خصوص احتمال جدایی برخی بازیکنان گفت: رضا شکاری در سپاهان است، پیشنهاداتی بود اما شکاری با ما قرارداد دارد پیشنهاد پرسپولیس برای شکاری و استقلال برای اسدی جدی نبود شاید پیشنهاداتی باشد اما پنجره بسته شده و وضعیت بازیکنان مشخص است، همه بازیکنان ما استعداد هستند و امیدوارم در این فصل موفق باشند.

آذربایجانی خاطرنشان کرد: تیم سپاهان با نظر مربی، کادر فنی و مشورت افراد فنی بسته شده است، به دنبال کسب سوپرجام، لیگ برتر و آسیایی هستیم؛ از فدراسیون که منطقی به تیم‌ها کمک کرد و آقای تاج تشکر می‌کنم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان افزود: از مدیرعامل کارخانه فولاد، اعضای هیأت مدیره باشگاه و هواداران سپاهان که هویت و سرمایه‌های اصلی باشگاه هستند نیز تشکر می‌کنم، باید هواداران را راضی در صحنه فوتبال نگه داریم.

وی در خصوص درگذشت هوادار ملوان بیان داشت: مجددا به خانواده هوادار درگذشته هوادار ملوان تسلیت می‌گویم، تمام تلاش‌ها صورت گرفت اما متأسفانه این اتفاق رخ داد؛ جلسه کمیته انضباطی تشکیل شد و مفصل و دقیق موضوع بررسی شد، همه تلاش کردند که این اتفاق تلخ رخ ندهد.

آذربایجانی در پایان پیرامون حضور هوادار محروم سپاهان در ورزشگاه فولادشهر بیان داشت: این فرد در حضور اعضای کمیته انضباطی در باشگاه سپاهان حضور پیدا کرد و در جلسه کمیته انضباطی تعهد داد که به این رأی در خصوص حضور پیدا نکردن در ورزشگاه‌ها پایبند باشد. البته باشگاه‌ها مسئول کنترل ورودی‌ها نیستند و امکان نظارت بر آن را ندارند. البته در سایت فروش بلیت سپاهان هوادار خاطی سپاهان امکان خرید بلیت ندارد و عدم امکان حضور در ورزشگاه باید با نظارتهای دقیق همگانی و جامع میسر شود.


https://hirna.ir