08 خرداد 1402
96

نایب رئیس فراکسیون انقلاب گفت:‌ بررسی برنامه و صلاحیت رضامراد صحرایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و اخذ رای اعتماد در دستور کار جلسه علنی فردا سه‌شنبه ۹ خرداد قرار دارد.

‎فردا ؛ تصمیم مهم مجلس | رئیسی این بار با دست پر بر می گردد؟ | نتیجه جلسه امروز فراکسیون انقلاب

همشهری آنلاین - فتانه احدی: نایب رئیس فراکسیون انقلاب با اشاره به جلسه صبح امروز فراکسیون انقلاب برای بررسی صلاحیت رضامراد صحرایی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت:با توجه به برنامه های ارائه شده وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس و شناخت او از این وزارتخانه و مشکلات آن، اعضای فراکسیون انقلاب با رای اعتماد به او برای تصدی وزارت آموزش و پرورش موافقت کردند.

محسن پیرهادی ادامه داد: در جلسه امروز مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی برای بررسی صلاحیت و برنامه های وزیر پیشنهادی جهت تصدی وزرات آموزش و پرورش از اعضا رای گیری صورت گرفت و در نهایتا با  ۷۲ رای موافق، ۲۵ رای مخالف و ۴ رای ممتنع  فراکسیون از رای اعتماد به آقای صحرایی اعلام حمایت کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس  شورای اسلامی افزود: بررسی برنامه و صلاحیت رضامراد صحرایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و اخذ رای اعتماد در دستور کار جلسه علنی فردا سه‌شنبه ۹ خرداد قرار دارد و سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری هم برای دفاع از وزیر پیشنهادی خود به مجلس می آید.

پیرهادی تعیین  تکلیف وزارت آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی جدید را ضروری دانست و گفت: وزارت آموزش و پرورش از جمله وزارت خانه های مهم و حساسی است که بلاتکلیفی و سرگردانی مدیریتی در آن بشدت اثر گذار خواهد بود با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای پرهیز از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس جهت تعیین تکلیف وزارتخانه هایی که وزرای آنها اسیتضاح یا برکنار شده اند، رای اعتماد به وزیر پیشنهادی وزارت آموزش پرورش مورد تاکید اعضای فراکسیون انقلاب قرار گرفت.

‎فردا مجلس تصمیم می گیرد؛ صحرایی وزیر می‌شود؟ | نتیجه جلسه امروز فراکسیون انقلاب در مورد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

عضو هیات رئیسه مجلس  شورای اسلامی ادامه داد: عملکرد پویا و مثبت صحرایی در دانشگاه فرهنگیان و مدیریت قابل قبول او بر وزارت آموزش و پرورش در هفته های گذشته ،دو فاکتوری است که فراکسیون انقلاب با عنایت به آن به وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد خواهد داد.

پیرهادی گفت: وزارت آموزش و پرورش نیازمند مدیریت با ثبات و با انگیزه است و مجلس و دولت باید بستر این ضرورت را فراهم آورند و امیدواریم وزیر پیشنهادی با توجه به اینکه از بدنه وزارت آموزش و پرورش انتخاب شده و به مشکلات و چالش های این وزارت خانه مشرف است بتواند در این زمینه موثر و موفق حاضر شود.


https://hirna.ir