21 اردیبهشت 1402
180

فرزند مرحوم سلحشور با اشاره به توقف ساخت سریال حضرت موسی(ع) پس از فوت مرحوم سلحشور گفت: هرکارگردانی که بخواهد سریال موسی (ع) را بسازد هم جانش در خطر است و هم فیلمش را تحریم می‌کنند.

کارگردانی که داستان حضرت موسی (ع) را بسازد جانش در خطر است

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بصیر سلحشور فرزند مرحوم سلحشور، عصر امروز در اختتامیه سومین جشنواره استانی حبیب در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به گلایه‌مندی مرحوم فرج‌الله سلحشور اظهار کرد: پدر در نزد آیت‌الله مصباح گلایه‌مند بودند که چرا از اقدامات فرهنگی حمایت نشده و یا تحریم می‌شود اما آیت‌الله مصباح جواب ارزنده‌ای دادند.

وی با بیان اینکه برای اعتلای اسلام و امکانات هم فراهم شود در اشتباهید از حضرت آدم تا کنون اگر کسی در این راه درست حرکت کند باید شیطان جلوی او بایستد اگر این اتفاق نیفتاد باید به آن حرکت نباید چشم امید بست.

سلحشور با بیان اینکه در حرکت درست به سوی اعتلای اسلام قطعا منافقین و نفوذی‌ها خواهند بود، افزود: چنین حرکت‌های خوبی که با حضور تشکل‌های مذهبی برگزار می‌شود مظلومیتی در چهره‌شان است چرا که این افراد با سختی و استضعاف مشغول به کار هستند.

فرزند مرحوم سلحشور با اشاره به توقف ساخت سریال حضرت موسی(ع) پس از فوت مرحوم سلحشور تصریح کرد: اگر بگوییم داستان حضرت موسی(ع) مهمترین داستان قرآن است شاید اشتباه نباشید چرا که بیش از هزار آیه از قرآن مربوط به قوم بنی‌اسرائیل است پس قضیه آن طور که من فهمیدم خیلی مهم است چرا که هرچه ما می‌خواهیم امروز برای جهاد تبیین به مردم بگوییم در هر عرصه‌ای در داستان حضرت موسی(ع) موجود است.

وی با بیان اینکه ساخت فیلم حضرت موسی(ع) بودجه عظیمی می‌خواهد و در حال حاضر این کار در صدا و سیما مانده، افزود: سریال‌های هم عرض این کار بودجه‌های زیادی دارند، اکنون بحث بودجه و کارگردانی مطرح است و هر کارگردانی که بخواهد این کار را به اتمام برساند جانش در خطر بوده و فیلمش را تحریم می‌کنند چرا که یک فیلم ضد صهیونیستی است.

سلحشور با بیان اینکه فیلم حضرت موسی(ع) اکنون دست آقای حاتمی‌کیاست و ما از این بابت خوشحالیم، گفت: داستان‌های دیگری همچون داستان حضرت یونس(ع) و عزیر نیز پیش از فوت مرحوم سلحشور به دست ایشان نگاشته شد و اکنون در مجموعه تبیان در حال پیگیری آن‌ها هستیم.

فرزند مرحوم سلحشور با اشاره به ساخت سریال حضرت ابراهیم(ع) بیان کرد: این سریال بسیار جذاب خواهد بود، همچنین داستان حضرت یحیی(ع) نیز به عنوان سریالی ۴۰ قسمتی در حال ساخت است و امیدواریم با وجود تمامی موانع این کارها را به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه اگر داستان حضرت موسی(ع) به خوبی ساخته شود بهترین اقدام فرهنگی جمهوری اسلامی در طی سالیان گذشته خواهد بود، گفت: داستان حضرت یوسف (ع) نیز بسیار موثر بود چرا که در ۹۶ کشور جهان پخش شد، کدام اثر سینمای ایران چنین قابلیتی داشت که از مرزها عبور کند؟ این برکتش متعلق به قرآن است چرا که قصص قرآن اَبَر داستان است.

منبع: فارس

https://hirna.ir