19 اردیبهشت 1402
240

در آستانه انقضای قانون محدودیت مرزی موسوم به قانون 42 در آمریکا، دولت این کشور در حال اعزام و استقرار نیروهای کمکی به مرز مکزیک است.

مواجهه با مهاجران در مرز مکزیک با آمریکا تشدید می‌شود
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در آستانه انقضای قانون محدودیت مرزی موسوم به قانون 42 در آمریکا، دولت بایدن و دولت ایالتی تگزاس، در حال اعزام و استقرار نیروهای کمکی و تقویتی به مرز مکزیک با آمریکا هستند.

براساس این گزارش، قانون محدودیت مرزی 42 که توسط ترامپ و به دلیل همه گیری کووید 19 وضع و براساس آن مرزهای آمریکا به روی مهاجران بسته شد، پنج شنبه جاری (11 مه) منقضی می شود و دولت در حال اعزام نیروهای کمکی برای مقابله با افزایش احتمالی مهاجرت غیرقانونی از طریق مرز مکزیک با آمریکا است.

بر این اساس منابعی، صدها مامور تحقیقاتی مخصوص و ماموران حراست از وزارت امنیت داخلی، برای کمک به مدیریت مرزها در حال اعزام به مرز مکزیک هستند.

گرگ ابوت فرماندار تگزاس اعلام کرد همزمان دولت ایالتی تگزاس نیز از گارد ملی مخصوص آموزش دیده خود با هدف کنترل مناطق بحرانی در مرز که در آنجا مهاجران قصد دارند به طور غیرقانونی وارد خاک آمریکا شوند، استفاده می کند.

این اقدام بخشی از تلاش گسترده تر دولت بایدن به همراه مقامات ایالتی و محلی به منظور کسب آمادگی برای پایان زمان اجرای قانون مرزی 42 در روز پنج شنبه است. این قانون که از سال 2020 و توسط ترامپ پس از همه گیری کرونا تصویب شد، این امکان را به مقامات آمریکا می داد که مهاجران را حتی بدون شانس بررسی درخواست پناهندگی آنها،   به سرعت بازگردانند.

این در حالی است روز دوشنبه صدها مهاجر در نزدیکی سن دیه گوی کالیفرنیا و بین نرده های مرزی آمریکا در انتظار روز پنج شنبه و انقضای قانون 42 هستند و به نظر می رسد نیروهای حفاظت مرزی برای بررسی درخواست پناهندگی آنها دچار مشکلاتی باشند. شاهدان گزارش دادند بسیاری از این مهاجران در حالی که پشت این نرده ها ایستاده اند، درخواست غذا و آب دارند.   

جو بایدن همچنین دستور اعزام 1500 نیروی اضافی را برای کمک به تامین امنیت مرز با مکزیک داده است.

در همین حال چندی قبل دولت «جو بایدن» در گسترده ترین تلاش خود برای جلوگیری از عبور و مرور غیرقانونی در مرز با مکزیک، از محدودیت های گسترده پناهندگی در این مرز خبر داد.

براساس محدودیت های جدید، واشنگتن می تواند ده ها هزار مهاجر در مرز مکزیک با آمریکا را از درخواست پناهندگی منع کند. براین اساس مهاجرانی که نوبتی برای درخواست پناهندگی آنها در یکی از مبادی ورودی آمریکا تعیین نشده و یا از برنامه بشردوستانه مربوط به برخی کشورهای خاص استفاده می کنند، به جز در موارد خاص، شرایط لازم برای درخواست پناهندگی را ندارند.

همچنین براساس قانون جدید که توسط وزارت امنیت داخلی و وزارت دادگستری آمریکا ابلاغ شده، خانواده ها و بزرگسالان شامل این محدودیت خواهند بود در حالی که کودکان بی سرپرست از این قانون معاف هستند. این قانون موقتی و مدت فعلی اجرای آن دو سال است و امکان تمدید آن وجود دارد.

رئیس جمهور آمریکا در ژانویه سال 2022 قانون محدودیت مرزی دوران ترامپ موسوم به قانون 42 را برای برخی کشورهای دیگر تمدید کرد و بدین ترتیب شهروندان کشورهای کوبا، هائیتی و نیکاراگوئه و ونزوئلا تنها از طریق روش های بشردوستانه می توانند به طور قانونی درخواست پناهندگی دهند، اگر پشتیبان مالی در آمریکا داشته باشند.

اعلام محدودیت‌های جدید پناهندگی در مرز مکزیک با آمریکا
وعده بایدن برای سخت گیری بیشتر علیه مهاجران

انتهای پیام/


https://hirna.ir