16 اردیبهشت 1402
43

محسن گروسی پیشکسوت استقلال گفت: رفتاری که ساپینتو در قبال سرمربی ایرانی تیم صنعت نفت انجام داد زشت بود اما صحبت های عبدالله ویسی علیه ساپینتو، تکرار کار زشت سرمربی استقلال به شکل بدتر بود!

رفتار ساپینتو زشت بود حرف ویسی زشت‌تر/ استقلال تا قبل دربی نمره قبولی گرفت/ شانس قهرمانی‌ ما فقط ۲۰ درصد است/ هیچ‌کس را

محسن گروسی پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره تساوی استقلال مقابل صنعت نفت آبادان اظهار داشت: شرایط سختی برای استقلال به وجود آمد. چون این تیم در بالای جدول نیاز به برد داشت و از آن طرف صنعت نفت هم به امتیازات بازی با استقلال نیاز حیاتی داشت تا سقوط نکند. به خاطر همین دو تیم با تمام وجود به میدان آمدند. این دو موضوع کار را برای هر دو تیم سخت کرد.

وی افزود: البته باید بگویم خودخواهی بازیکنان استقلال هم یک مقدار در کسب این نتیجه دخالت داشت. البته بچه های تیم استقلال تا همین جا هم بیشتر از آنچه انتظار داشتیم مایه گذاشته اند. با توجه به اتفاقات و مشکلات عدیده در این فصل مانند بی پولی و مسائل مدیریتی، استقلالی‌ها شرایط ایده آلی نداشتند و با این وجود نتایج خوبی کسب کردند. تا قبل از بازی دربی باید به این تیم نمره قبولی داد.

گروسی در این باره که چرا استقلال در بازی های بزرگ مثل مصاف با سپاهان و پرسپولیس امتیاز از دست داده است گفت: اگر بخواهیم در مسابقات دقیق شویم باید بگویم در بازی برگشت مقابل سپاهان آن اتفاقات داوری رخ داد که قابل هضم نبود. البته من کسی را متهم نمی‌کنم اما کلا شرایط برای استقلال مهیا نشد. اگر استقلال در این چهار بازی سنگین روبروی تیم های صدر جدولی ۲ بازی را مساوی می کرد الان ما باز هم صدر جدول بودیم.

وی در این باره که آیا استقلال هنوز بختی برای قهرمانی دارد یا نه توضیح داد: ما روی کاغذ هنوز بخت داریم. البته اگر فوتبال منصفانه انجام شود. شاید تا روز آخر تغییراتی به وجود بیاید اما می بینیم که همه تیم ها در این هفته ها با تمام وجود بازی می کنند. من برای استقلال بیشتر از ۲۰ درصد شانس قائل نیستم.

رفتار ساپینتو زشت بود حرف ویسی زشت‌تر/ استقلال تاقبل دربی نمره قبولی گرفت/ شانس قهرمانی‌ ما فقط ۲۰ درصد است/ هیچ کس را متهم نمی کنم اما...

وی در این ارتباط که چرا از واژه منصفانه استفاده کرده است تصریح کرد: متاسفانه در لیگ بی‌قانونی موج می‌زند. وقتی مورایس که از ابتدای فصل تا امروز صدایش را نشنیده بودیم این گونه لب به انتقاد می گشاید و به مسائل داوری و پیرامون بازیهای هفته بیست و هشتم انتقاد می‌کند یعنی یکسری مسائل شبهه برانگیز در لیگ در حال رخ دادن است.

گروسی اضافه کرد: وقتی سه تیم بالای جدول هرکدام یک امتیاز اختلاف داشتند، برگزاری بازی همزمان قطعاً تاثیرگذار بود. نمی دانم چطور کسی که این مسائل را درک نمی‌کند! شاید از روی بی عقل است یا می‌خواهند مسابقات را مهندسی کنند. هر سه بازی بالا و تیم‌های پایین جدول را می شد در یک روز برگزار کنند تا این همه حرف و حدیث نباشد اما متاسفانه در فوتبال امروز ایران هر کسی کار خودش را جلو می‌برد.

پیشکسوت استقلال در ارتباط با صحبت های ساپینتو در مورد ویسی و شخصیت یک مربی ایرانی که گفته بود "من او را نمی شناسم و باید کارنامه اش را به من نشان بدهد" تصریح کرد: این رفتار ساپینتو به هیچ عنوان قابل دفاع نیست. مربیان ایرانی در کشورمان بدون هیچ امکاناتی به اینجا رسیده اند. ما مشکلات زیادی در ایران داریم اما مربیان ایرانی خودشان را خوب بالا کشیده اند. این نوع رفتار و گفتار در نشست خبری که "ویسی باید ساکت شود"، حرف قشنگی نیست.

وی در ادامه درباره واکنش ویسی در برنامه تلویزیونی که گفته بود اگر ساپینتو را در خیابان ببیند فکر میکند دیوانه است توضیح داد: عبدالله ویسی از دوستان صمیمی من است اما باید بداند رفتار زشت را با کار زشت تر جواب نمی‌دهند. اینکه او گفته من لُر بختیاری هستم و می‌توانم واکنش بدتری نشان بدهم، زیر سوال بردن یک قوم بزرگ از ایران است. این خوب نیست. این طرز حرف زدن برای ویسی مطلوب نبود. هر دوی این نفرات اشتباه کردند. ای کاش ویسی شخصیت بالای ایرانی را طور دیگری نشان می داد و با سکوت و یا یک پاسخ منطقی بهتر به این موضوع واکنش نشان می داد.

گروسی در پایان درباره عملکرد حسینی روی گلی که صنعت نفت به ثمر رساند گفت: حسینی در این فصل نقش مهمی در رسیدن استقلال به بالای جدول داشته اما قبول دارم که تا حدی درصد اشتباهاتش زیاد شده است. حسینی همان بازیکنی است که مقابل پارس جنوبی جم توپ را با سر گرفت اما در دیدار با صنعت نفت نگران کننده ظاهر شد. در دقیقه ۴۵ هم با یک خروج ناموفق همه استقلالی ها را ترساند. او باید بیشتر دقت کند و روی کارش تمرکز داشته باشد.


https://hirna.ir