16 اردیبهشت 1402
47

حمید درخشان پیشکسوت پرسپولیس گفت: استقلال می‌توانست با پذیرفتن شکست دربی و فراموش کردن آن حداقل به صنعت نفت آبادان در خانه امتیاز ندهد اما آن قدر مصاحبه کردند و علیه پرسپولیس شدند که تمرکز خودشان هم از بین رفت.

استقلال دربی را نمی‌باخت در مورد میزبانی پیکان حرفی نمی‌زد!/ آقایان! به مصاحبه و بیانیه جام نمی‌دهند/ شما یا به وزیر حمل

در روزهای اخیر اوج اعتراض و فشار تیم‌ها به سازمان لیگ را به دلیل تغییر میزبانی پیکان مقابل پرسپولیس شاهد بودیم. استقلالی‌ها قبل و بعد از بازی با صنعت نفت آبادان علیه سازمان لیگ مصاحبه کرده و بعضا به پرسپولیس نیز طعنه زدند. سرمربی پرتغالی سپاهان نیز در لفافه پرسپولیس را گل سرسبد لیگ و فوتبال ایران خواند و امید نورافکن نیز بار دیگر مصاحبه کرد و کنایه زد!

در همین ارتباط با حمید درخشان تماس گرفتیم که به ما گفت: شما مطمئن باشید اگر استقلال دربی را نمی‌باخت نه کاری به میزبانی پیکان داشت و نه سازمان لیگ اما چون این دیدار حساس را واگذار کرد حالا این صحبت‌ها مطرح می‌شود. میزبانی پیکان در استادیوم آزادی خود آقایان هم می‌دانند ربطی به باشگاه پرسپولیس نداشته و ندارد. من نمی‌دانم چرا آقایان خودشان را به آن راه می‌زنند و حتی به هواداران خود آدرس غلط می‌دهند.

وی ادامه داد: نتایج اخیر استقلال و سپاهان به عنوان رقیبان اصلی پرسپولیس نه ربطی به فدراسیون دارد و نه سازمان لیگ همان طور نتایج پرسپولیس هم ربطی به این دو نهاد فوتبالی ندارد. وقتی استقلال در خانه خودش با صنعت نفت آبادان مساوی می‌کند یا سپاهان برابر ملوان در اصفهان به تساوی می‌رسد و نمی‌توانند این تیم‌ها را ببرند؟ فدراسیون و سازمان لیگ مقصرند؟ پرسپولیس مقصر است؟ سپاهان چند هفته صدرنشین لیگ بود، استقلال هم همین طوراما نتوانستند این موقعیت را حفظ کنند. شاید در دو هفته پایانی اتفاقات دیگری هم رُخ دهد که این دو تیم شانس قهرمانی بالایی پیدا کنند اما این صحبت‌ها قشنگ و فوتبالی نیست.

کاپیتان اسبق پرسپولیس افزود: در فوتبال نه به مصاحبه کردن جام می‌دهند و نه بیانیه نوشتن بلکه کاپ قهرمانی در مستطیل سبز به دست می‌آید. متأسفانه دو، سه سالی است این کارها باب شده و هر تیمی‌که نمی‌تواند نتیجه بگیرد یا در کورس از رقیبش عقب می‌افتد شروع به مصاحبه یا بیانیه نویسی می‌کند تا هواداران خودش را ساکت کند در حالی که این کار اشتباه است. هواداران همه تیم‌ها هم باید هوشیارباشند و وارد این بازی‌ها نشوند. یک تیم فصل گذشته می‌آید و قهرمان می‌شود و آن وقت همه چیز گل و بلبل است. فدراسیون خوب است، داوری خوب است، سازمان لیگ خوب است، پرسپولیس خوب است و همه خوب هستند چون تیم آقایان قهرمان شده است اما خدا نکند روزگار بروفق مراد دوستان نباشد.

استقلال دربی را نمی باخت در مورد میزبانی پیکان حرفی نمی زد!/ آقایان! به مصاحبه و بیانیه جام نمی دهند/ شما یا به وزیر حمله می کنید به به داوران...

وی ادامه داد: یک سال به وزیر ورزش حمله می‌کنند، یک سال به داوری، یک سال به فدراسیون و سازمان لیگ که چرا پرسپولیس قهرمان شده است؟ خود آقایان هم می‌دانند این کارها بهانه جویی و گل آلود کردن محیط فوتبال است اما چون جوابی برای طرفداران خود ندارند و نمی‌خواهند اشتباهات خود را بپذیرند همه چیز را به مسائل غیر فوتبالی ربط می‌دهند. من به شما به عنوان یک فوتبالی می‌گویم. ادعایی در خصوص فوتبالم ندارم اما بیشتر از ۴۰ سال به عنوان بازیکن و مربی در سطح اول فوتبال این مملکت بوده و خیلی چیزها را دیده ام. دوستان به یک صحنه مشکوک پنالتی روی ضربه مهدی قایدی و برخورد با دست گئورگی گولسیانی اعتراض دارند و آن را رها نکرده اند. سئوال من اینجاست که چه تضمینی بود آن پنالتی تبدیل به گل شود؟ اصلا گل می‌شد، مگر در همین بازی با صنعت نفت، استقلال پنالتی اش را گل نکرد؟ آیا بازی را برد؟ بهتر است همه مسائل و موارد را در نظر بگیریم. روی صحبت من با هواداران استقلال نیست بلکه برخی دوستان و نزدیکان این تیم است که هنوز نتوانسته اند دربی را فراموش کنند. اتفاقا الان می‌گویم که این ماندن در دربی به ضرر استقلال و به سود پرسپولیس است. استقلال می‌توانست با پذیرفتن شکست دربی و فراموش کردن آن حداقل به صنعت نفت آبادان در خانه امتیاز ندهد اما آن قدر مصاحبه کردند و علیه پرسپولیس شدند که تمرکز خودشان هم از بین رفت.

حمید درخشان خاطرنشان کرد: دود این مصاحبه‌ها یا بیانیه نویسی‌ها به چشم تیم خودتان می‌رود. من انتظاری از امید نورافکن جوان یا یک جوان استقلالی که علیه پرسپولیس مصاحبه می‌کند، ندارم. اسم جوان روی خودش است و قطعا من هم در جوانی اشتباهاتی داشته یا حرف‌های احساسی زده باشم. آنچه من حمید درخشان را وادار به صحبت می‌کند رفتار بزرگ ترها و برخی پیشکسوتان است. بهتر است همه به هم احترام بگذاریم و جنبه شکست یا حتی پیروزی را داشته باشیم. فوتبال ما با این حواشی رشدی نمی‌کند.

از درخشان در خصوص ماجرای اخیر وحید قلیچ و حضورش در تمرین استقلال پرسیدیم که پاسخ داد: حرفی ندارم!


https://hirna.ir