02 اسفند 1401
247

‌رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی گفت: سازمان اقتصادی کوثر آمادگی دارد که در عرصه‌های تولیدی که وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی و معاونت علمی و فناوری تشخیص می‌دهند و هنوز کاری در آنها انجام نشده است، ورود کند.

پیشنهاد سازمان اقتصادی کوثر به 3 دستگاه برای ورود به عرصه مغفول‌مانده تولید‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امیرحسین قاضی‌زاده امروز در اولین رویداد نمایشگاهی مسئله‌محور سازمان اقتصادی کوثر اظهار داشت: سازمان اقتصادی کوثر آمادگی دارد که در عرصه‌های تولیدی که وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی و معاونت علمی و فناوری تشخیص می‌دهند، هنوز کاری انجام نشده است، ورود کند.

وی افزود: ظرفیت‌های زیادی در سازمان اقتصادی کوثر وجود دارد و به معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور، وزارتخانه‌های صمت و جهاد پیشنهاد می‌کنیم در عرصه‌هایی که آنها تشخیص می‌دهند و یا تا به حال کاری در مورد آنها انجام نشده است، این سازمان ورود می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور افزود: تلاش این سازمان برای اقدامات استراتژیک در نظام تولید است و کارهایی که صورت گرفته، عرصه‌هایی است که هر کسی توان ورود ندارد و البته حاکمیت هم به اقدامات آنها اعتماد دارد.

وی افزود: مثلاً برای تعمیر موتورهای نیروگاه اتمی بوشهر شرکت‌های این سازمان ورود کرده‌اند و ظرفیت‌های دیگری در سایر بخش‌ها هم وجود دارد.

رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی تصریح کرد: باید با سازماندهی شرکت‌ها از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در این عرصه بیشتر به کارگیری شده و از ظرفیت‌های آنها استفاده شود.

* معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور: علم و فناوری کلید پیشرفت کشور است

در ادامه این نشست، دهقانی معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور افزود: امروزه جریان علم و فناوری با تأکیدات مقام معظم رهبری در دهه‌های گذشته شکل جدی به خود گرفته است. اکنون کلید پیشرفت کشور علم و فناوری است و همه دنیا به این سمت حرکت کرده‌اند.

وی افزود: زمانی که شرکت‌های دانش‌بنیان در زنجیره‌های ارزش پایین‌دستی ورود می‌کند، ارزش‌های چندبرابری ایجاد می‌کند و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

دهقانی افزود: بنیاد شهید که مزین به نام شهید است، امروز پیش‌قدم شده و در عرصه اقتصادی، کار و بازار مثل زمان جنگ حرکت جدی می‌کند. حرکت‌های آنها آرمانی است و بسیار امیدوارم که در این نمایشگاه اتفاقات خوبی رقم بخورد.

* ‌اعلام آمادگی رئیس سازمان بسیج علمی کشور برای ایجاد ظرفیت‌های جدید‌ در حوزه ‌دانش‌بنیان

در ادامه این نشست سردار رحیمی رئیس سازمان بسیج علمی کشور هم از اعلام آمادگی این سازمان برای ایجاد ظرفیت‌های جدید اشاره کرد و گفت: باید عرصه‌ها برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و ساماندهی آنها انجام شود.

وی افزود: کار ما این است که اقتصاد مردم‌پایه ایجاد کنیم. مردم باید پای کار بیایند و از ظرفیت‌های آنها استفاده شود.

سردار رحیمی افزود: در سال 1401، تعداد 10 طرح در کشور  عملی شد که یکی از آنها شرکت باقرالعلوم است و نیازهای صنف و بازار را احصا کرده و راهکارهای عملی برای آن ارائه می‌کند.

رئیس سازمان بسیج علمی کشور همچنین گفت: بسیج اعلام آمادگی دارد که از این طرح‌ها و اقدامات به پشتوانه شبکه‌ای بالغ بر 70 هزار نفر حمایت کند.

بنابراین گزارش در این نمایشگاه از سامانه «بامک (بازار مشترک کوثر)» رونمایی شد که قرار است محصولات سازمان اقتصادی کوثر در فاز اول با تخفیف 15 تا 50 درصد زیر قیمت درب خانه خانواده‌های شهدا و ایثارگران تحویل داده شود.

پایان پیام/


https://hirna.ir